Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

הזמנת גיטרה מחול


Alon211

Recommended Posts

אהלן. אני רוצה להזמין גיטרה לא יקרה כל כך. אין לי ניסיון בקניית כלים מחו"ל. האם זה בטוח? מאיפה כדאי?  ומה עוד צריך/כדאי לדעת... (יש לי חשש מסוים לנזק לכלי במהלך הטיסה או שלא יגיע אליי מסיבה כלשהי..)

 

תודה לעוזרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מאוד תלוי איזה גיטרה ובאיזה תקציב, חדשה/משומשת, ומאיפה. תתמקד קצת ואז נוכל לעזור. 

 

בינתיים אני אנסה להגיד כמה דברים כלליים, על בסיס המידע החלקי מאוד שנתת - "גיטרה לא יקרה כל כך".

 

אז קודם כל, ככל שהגיטרה יותר זולה, ככה העיסקה פחות כדאית. זה בגלל שבס של $10,000 ובס של $200 שוקלים אותו דבר, תעריף המשלוח נגזר מגודל ומשקל החבילה (ומשהו שנקרא "משקל נפחי", כלומר גם אם תשלח שקית ניילון גדולה מלאה בקלקר ששוקלת 100 גרם, המשלוח יהיה לפי הנפח), והמע"מ הוא על המחיר כולל משלוח. אז לפי הדוגמה הזאת, ובהנחה שהמשלוח מארה"ב/אירופה הוא $150, אז הבס היקר התייקר ב-19% ויגיע ל-$11,875, והבס הזול התייקר ב-105%, כלומר יותר מהכפיל את המחיר, ויגיע ל-$410. 

 

בגלל היסטוריה רחוקה של קביעת תעריפי דואר בינלאומיים, שנתנה עדיפות למדינות העולם השלישי ומדינות מתפתחות כפי שהמצב היה בתחילת המאה הקודמת, יש משמעות גדולה למדינה שממנה הבס נשלח. מארה"ב ואירופה המשלוח יקר, ממזרח אסיה - זול מאוד. כמו שאתה מבין, המשלוח הוא שיקול מכריע ב"גיטרה לא כל כך יקרה". זה מביא אותך לבחון את ההיצע של מזרח אסיה. כלים סיניים/אינדונזיים דרך עלי אקספרס ודומיו הם זולים מאוד, אבל למרות התמונה היפה באתר, הסיכון לקבל משהו בלתי ניתן לנגינה הוא לא קטן. הם גם נוהגים, למשל, לשים תמונה של ריקנבאקר אמיתית, ולשלוח לך זיוף סיני מחריד ולא חוקי. זה משאיר את יפן: כלים טובים, והיפאנים שומרים על גיטרות משומשות בצורה שלא ראיתי בשום מקום אחר. לא יודע, משהו תרבותי שם, לפעמים אתה קונה כלי בן 20 שנה בלי שריטה. ותעריפי המשלוח הם עדיין מזרח-אסיה, כלומר נמוכים יחסית לארה"ב/אירופה. היפאנים לא מוכרים זיופים, הם אמינים מאוד, וישרים. 

 

בגלל עניין המשלוח, צא מהנחה שלא תוכל להחזיר את הבס כדי לקבל החזר במקרה שמשהו בו לא בסדר. כי המשלוח מהארץ הוא הכי יקר. 

 

מתי זה נהיה חשוב? למשל מקרה כמו זה שהיה לי לפני הרבה מאוד שנים (25 שנה לדעתי). קניתי בס דנאלקטרו 6 מיתרים שנת 1960, במצב מדהים. קניתי אותה מארה"ב מאתר של חנות וינטאג' ידועה (שנסגרה מאז), מסוחר וינטאג' ותיק וידוע מאוד בשם Jim Pasch. הבס הגיע, הכל היה נהדר. אחרי כמה שנים הצעתי אותה למכירה באיביי, וקנה אותה ממני אספן וינטאג' אנגלי מומחה לדנאלקטרו, מאלה שכותבים מאמרים במגזינים של אספנים. כשהיא הגיעה אליו, הוא עשה את מה שרק מומחים לכלי הספציפי הזה יודעים: הוא פירק את הטיונרים, וגילה ש-2 מהחורים בהדסטוק "עירומים" כלומר בלי צבע בפנים. המשמעות היא שזה בס שבמקור היה בס 4 (דגם שנקרא 3412) ומתישהו, מישהו (ככל הנראה ג'ים פאש עצמו, ככה למדתי מעובד לשעבר שלו שהכיר את הפרקטיקה) עשה לו הסבה לבס 6 (דגם 3612). זה מצריך שני דברים בלבד - טיונרים מקוריים של גיטרה דנאלקטרו, ונאט אלומיניום של גיטרה דנאלקטרו. הוא עשה את זה כדי להעלות את הערך האספני של הכלי. עכשיו, בגלל שהחזרה של הגיטרה מאנגליה לישראל לא הייתה כדאית, התכתבתי עם הקונה והסכמנו שאני מחזיר לו חלק מהסכום - חלק לא קטן, אגב - כי בס דנאלקטרו 4 מיתרים שנת 1960 במצב מינט זה גם כלי נהדר, והאספן שמח להשאיר אותו אצלו, אבל הוא עדיין שווה פחות מבס 6 מקורי במצב מינט מאותה שנה. אני הפסדתי בסיפור הזה.

 

עניין חשוב נוסף הוא לקנות בס sight unseen, כלומר בלי לבדוק אותו או לראות אותו מקרוב, רק על בסיס התיאור באיביי/ריוורב והתמונות שם, ותוך סיכון שהמוכר מסתיר כמה פגמים, או עוטף אותם בניסוחים כמו "משודרגת בפיקאפים דימארזיו ופלויד-רוז" במקום לכתוב "לצערי איזה אידיוט ב-1983 זרק את הפיקאפים המקוריים של הסטראט הזאת וחצב את הגוף לפלויד רוז, ובכך חתך 80% מהערך שלה". לפעמים המוכר לא יודע על פגמים. כלי וינטאג' שעבר צביעה, על ידי בעלים קודמים, והמוכר לא מסתיר - הוא כותב שזה ריפיניש, ומצרף צילומים. ומה שהוא לא יודע זה שהבעלים הקודם, זה שצבע אותה, דאג שהצביעה תכסה על תיקון חציבה קודמת לפיקאפ נוסף. ורק אחרי שנים רואים את זה דרך הפיניש החדש (זה נקרא witness lines). פה אתה צריך הרבה ניסיון, אבל אני לא אומר שלא תעשה את זה - תשאל על כלים ספציפיים, עם לינקים, ובטוח שאנשים פה ינסו לתת עצה או להצביע על בעיות וגורמי סיכון. 

 

בעניין הביטוח: אתה משלם עם PayPal, ואם הבס לא הגיע, הם יחזירו לך את הכסף. יש לך ביטוח. הוא לא מושלם, אבל מהניסיון שלי איתם, גם מול מוכרים שהתעקשו שוב ושוב שהכל בסדר עם הוואה-וואה שהגיעה בלי מתג הפעלה, הם יעילים, ותוך יום-יומיים קיבלתי החזר מלא. אם הכלי לא יגיע בכלל, והמוכר לא יוכל להציג הוכחה שקיבלת אותו (או שניסו להביא לך אותו ולא מצאו אותך ולא הגבת להודעות), אתה תקבל החזר. פה נכנסים לתמונה המכס ודואר ישראל. הם יעשו הכל, או לפחות לא מעט, כדי לעכב את המשלוח, להוסיף היטלי שקר-כלשהו, ואז לשלוח לכתובת הלא נכונה. פה תצטרך לפעמים לפעול כמו בהזמנה של כל דבר אחר מחו"ל שאיננו גיטרה. 

 

אחריות: על בס מחו"ל אין אחריות. מצד שני, אחריות היא משמעותית באלקטרוניקה/מגברים/אפקטים, אבל בגיטרה קצת פחות, כי גיטרות לא כל כך מתקלקלות. אבל זה עדיין סיכון כלשהו שאתה צריך להביא בחשבון. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא מתכוון להזמין משהו מיוחד (גיטרה מסוג נדיר כלשהו) - לדעתי אין הצדקה להזמנה מחו״ל.

 

יש היום ספקים טובים בארץ (למשל ווילד-גיטרז) שמחזיקים מלאי סביר של גיטרות במחירים סבירים.

 

היתרון של לראות את הכלי ולנגן עליו לפני הקניה גם יכול להיות משמעותי, בחיוחד בגיטרות לא יקרות שתמיד יש בהן בעיות קטנות כאלה או אחרות (ולפעמים גם גדולות)

 

בנוסף - קיים שוק היד שניה שהוא עוד יותר משתלם

עריכה אחרונה על ידי itaitz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...