Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

ראיון שלם וארוך עם פול מקרטני על התפתחותו כבסיסט


lukatch

Recommended Posts

ראיון שערך איתו טוני בייקון (שחתום על כמה ספרים מצוינים בנושא ההיסטוריה של הגיטרות) ב-1994, כלומר לפני 23 שנה, ובכל זאת, מעניין מאוד. שבו לקרוא. על חייו כבסיסט, אפילו על בחירת הכלים שלו. במיוחד הופתעתי מזה שהוא מתייחס די בזלזול למה שהוא ניגן בתקופת Wings, שהיא לדעתי הפרטית השיא שלו כבסיסט. אבל הוא - ככה מתברר - חושב אחרת. כמובן סרג'נט פפר וראבר סול הם בעיניו השיא שלו על בס. 

 

שאלות כמו איך הוא "נתקע" עם בס ב-1960 ואיך זה התחלף בתחושת גאווה על היותו הבסיסט; מה הוא באמת חשב על סטיוארט סאטקליף, הבסיסט הראשון של הביטלס; למה בכל שיר של הביטלס יש סאונד בס אחר (שמתם לב לזה? זה בכוונה); האבולוציה של תפקידי הבס בביטלס וההשפעה העצומה של ג'יימס ג'יימרסון ובריאן ווילסון; למה הוא שם את ההופנר בצד בתקופת Wings (התשובה יותר פסיכולוגית ממוזיקלית); על השיפוץ המאסיבי שמנדולין בראדרס עשו להופנר ב-1993; המעבר מההופנר לריקנבקר; תהליך ההחלטה להמשיך ולנגן בס ב-Wings; הסיבוב הארוך שהוא עשה מתפקידים פשוטים למורכבים יותר ויותר - והדרך בחזרה לתפקידים פשוטים; ועוד כמה. 

 

https://reverb.com/news/interview-paul-mccartney-on-his-life-as-a-bassist

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

ב-3:58 הם מדברים על זה שסטוארט סאטקליף קנה הופנר 500/5 שנת 1959 ברונט (סאנברסט) ואז מראים צילום קטלוג של הופנר 500/3 שנת 1960 בלונד עם פיקאפ טוסטר-טופ (יש לי בדיוק בס כזה, אגב, אותה שנה, הכל)... אני מבין את הקושי: אחד הדברים שמחרפנים אספנים הוא שהופנר בשנים האלה היו משנים את הכלי הכלי כל שנה. דברים גדולים וקטנים, כמו מיקום וסוג הפיקאפים, הרכב העצים בצוואר, טיונרים, אלקטרוניקה, טיילפיס, הכל הם שינו, כל שנה היה משהו קצת אחר. ולכן מי שרוצה למשל בס הופנר McCartney spec צריך להשיג 1963 ולא שום שנה אחרת. 62' למשל זה פיקאפים אחרים (דיימונד טופ). 

 

ב-12:55 הם אומרים שלדברי הופנר, למקרטני יש "בסך הכל 5 באסים של הופנר". אני מניח שהופנר מדברים על הכלים שהם עצמם סיפקו לו, בגלל שטכנאי הגיטרות שלו קית' סמית סיפר לי אישית שיש להם מחסן מלא הופנרים, שהם קנו לאורך השנים בניסיון למצוא בס שיתקרב ל-63' הידועה שלו, כדי שיהיה לו איזשהו גיבוי אמיתי אם משהו יקרה ל-63'. אז יש לו הרבה יותר מ-5 הופנרים.

 

מהכלים שנראים בווידאו, החזקתי אישית ביד את ההופנר 63' ואת הגיבסון 1960, וראיתי מקרוב (כולל הדגמה בידי פול) את האפיפון טקסאן שעליה הוקלט יסטרדיי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...