Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

גם שמיניות וגם "כד קטן" ב- every breath you take?


huckbuc

Recommended Posts

אתמול כשנסעתי באוטו התגנן ברדיו every breath you take של פוליס, שהוא בעיניי אחד משירי הרוק-פופ המושלמים שנוצרו.  איכשהו התנאים האקוסטיים באוטו היו כאלה ששמעתי את ליין הבס בבהירות מדהימה, כפי שלא שמעתי אותו אף פעם, ולראשונה שמתי לב שסטינג סוחב אחורה עם הבס בהרבה נקודות בשיר.

 

חיפשתי אחר כך ביוטיוב את תפקיד הבס המבודד, ומצאתי את זה:

 

 

ופה נכונה לי הפתעה: יש בשיר שני תפקידי בס, מנוגנים במקביל!  ברוב השיר אחד מנגן שמיניות ואחד "כד קטן".  וכן, שומעים בהרבה מקומות את הסחיבה אחורה בבס.  בכלל, יש די הרבה גליצ'ים קטנים, ואחד יחסית בוטה: בתפקיד ה"כד קטן", ה"לה" שבתחילת התיבה השניה של הבית הראשון נכנס באיחור (0:20 לתוך השיר).

 

הקשבתי אחרי זה שוב לשיר המלא, אבל בתוך המיקס עם כולם אני כבר לא בטוח שאני שומע את התפקיד של ה"כד קטן".

 
 

מה אתם שומעים? מישהו יודע איך השיר הוקלט?  האם תפקיד הבס המבודד הוא אותנטי?

 

בלי קשר, סטינג התארח לפני כמה ימים בתכנית של סטיבן קולבר לרגל אלבום חדש שהוא מוציא, ונתן אחלה הופעה. אני לא בקיא במוזיקה של סטינג מהעשור-שניים האחרונים, אבל הסגנון שלו בשיר הזה הוא הרבה יותר רוק בסיסי (וזה אחלה) מהעיבודים המתוחכמים עם נגיעות הג'ז שהורגלתי לשמוע ממנו בשנות התשעים. שימו לב גם לטכניקת יד ימין שלו:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר... ההקלטה רק של הבס נשמעת מאוד סלופי, אוף ביט לעתים, עם גליצ'ים. איך זה מסתדר באורח פלא לבס מושלם בשיר המקורי, אין לי מושג.

אלא אם כן, בשיר המקורי זה לא אותו טראק של בס.

 

שמתי לב לא פעם שכשאני מקליט כלי נגינה לבד (גיטרה או בס), זה נשמע לפעמים אוף ביט או סתם בלי קונטקסט, וכשמוסיפים תופים פתאום זה מתיישב, אבל הלינק הראשון ששמת נשמע לא טוב לדעתי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופיר - כן, גם אני שמעתי את השיר השלם מאות (אלפי?) פעמים, ורק אחרי הכישוף שקרה לי באוטו שמתי לב שתפקיד הבס קצת חורק.  

 

תראו מה מצאתי על הקלטת הבס ל-every breath (לקוח מכאן):

 

Sting, meanwhile, alternated between a DI'd Fender Jazz and a Steinberger bass, while also utilising Brian, the nickname bestowed upon his body-less Dutch upright electric double bass, to double-track the root notes. This, together with the small amount of chorus pedal on the guitars, thickened the sound.

 

"Sting would always overdub his bass," Padgham recalls, "and although he's a terrific musician, I have to say that his playing could be quite sloppy. This wasn't helped by him bouncing up and down on his jogging mat, and asking him to please bounce a little less would only encourage him to do it more." Ah, those rebel rockers...

 

אז כן, מסתבר שסטינג אכן הקליט שני ערוצי בס לשיר!  לא ידעתי עד אתמול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

התגלגלתי ביוטיוב לסרט תעודי על פוליס בתקופה שהם הקליטו את Every breath.  ב-21:45 סטינג מציג את הקונטרבס החשמלי שלו ("בריאן") שאתו הוא הכפיל את תפקיד הבס בשיר:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...