Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

פאשלות בס בשירים מפורסמים


huckbuc

Recommended Posts

הנשק הסודי שלי במקרים כאלה הוא להשתמש בטריק של audacity שלמדתי איפשהו ביוטיוב: לחתוך לגמרי את כל הגבוהים, ואז להפעיל change pitch של אוקטבה שלמה למעלה.  זה מבליט את תפקיד הבס באופן יוצא מן הכלל.  תקשיבו לקטע האודיו הבא - הוא מתחיל בתיבה שלפני התו שבמחלוקת, כשהיא מושמעת כרגיל, ועל ההמשך הפעלתי את הטריק.  מה אומרים?  אני עדיין שומע דו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ראיות חותכות קשה להתווכח. אתה צודק. הבס מנגן דו. עכשיו אני גם שומע את זה בשיר עצמו. 

אבל - במקביל לבס שמנגן דו - פה - סי במול יש עוד שני קווים מלודיים:
סי במול - לה במול - סי במול (גבוה מאד - אפשר לשמוע בwave שערכת, יובל)
וגם - רה במול - מי במול - רה במול  ---- שזה מה שכ"כ מבלבל כאן. בשיר המקורי זה בצד ימין באוזניות.

לסיכום, כנראה יש כאן טעות רק לא ברור אם היא בבס או בהרמוניה/בקווים המלודיים.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Hamami כתב:

אם ככה עוד יותר טוב. מהלך 2-5-1. סטנדרטי לחלוטין ואין טעות.

אחרי שחתכתי כמעט לאפס את כל הכלים האחרים זה אכן נשמע מהלך 2-5-1. אבל בהקלטה המקורית האוזניים שלי שומעות פסנתר שמנגן שמיניות קבועות של סי במול מינור, כולל על התו שבו עסקינן.  אני חושב שגם הקלווינט מנגן על התו הזה סי במול מינור.

רונן - לא הצלחתי לשמוע את הקווים שתיארת.  איזה כלים מנגנים אותם?  כמה אוקטבות הם מעל הבס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, huckbuc כתב:

רונן - לא הצלחתי לשמוע את הקווים שתיארת.  איזה כלים מנגנים אותם?  כמה אוקטבות הם מעל הבס?

שים אוזניות. כשהיא (יודית) שרה "בו - בו - בו" מנוגנים בהתאמה (כנראה ע"י קלידים) בצד ימין: רה במול - מי במול - רה במול.
אגב, כשהמשפט חוזר ב 3:02 מה שמנוגן זה רה במול - פה - רה במול. מאד ברור. אמצע המקלדת. 

לגבי הקו השני - אותו שמעתי רק בwave שהכנת. יחד עם הבס אותו הדגשת יש תדר גבוה וחלש שנשמע קצת כמו כלי נגינה צעצוע: סי במול - לה במול - סי במול

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מבין נכון למה אתה מתכוון, אז  ה"כלי נגינה צעצוע" בקובץ שהכנתי (שעושה סי במול - לה במול - סי במול), זה ערוץ השירה המרכזי של יהודית רביץ אחרי שהוא עבר pitch shifting של אוקטבה למעלה. 

יש ברקע, בצד ימין, עוד ערוץ או שניים של שירה (קול שני ואולי גם שלישי, שאני שומע רק בשיר המקורי), שבאמת יכול להיות שהולך רה במול - מי במול - רה במול.  אני לא כל כך טוב בלהפריד בשמיעה קולות של שירה בהרמוניה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שחשוב זה הרה במול-מי במול-רה במול בזמן שהבס מנגן דו-פה-סי במול. 
רה במול ודו מנוגנים יחד וזה גורם לרעידת אדמה באוקיאנוס ההודי, במקרה הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגירסת האוקטבה אפשר לשמוע בבירור כשהבס מנגן דו, יש סי במול. כלומר, אין תמיכה בהרמוניה, ועדיין, אין פה טעות. יש פה רצונות מפורדים. אחד עם 2-5-1 והשני עם 1-5-1 כדאי גם לזכור שהיו מקליטים ישרות לסליל ו"לתקן משהו" אומר ברובו להקליט מחדש, מה שאומר, להזמין את המוסיקאי לנגן את כל השיר מההתחלה ועד הסוף בכדי שהסאונד יהיה אחיד לאורך כל השיר. 

יש עוד אפשרות לסיבה שזה יצא ככה והיא נראית לי הנכונה...  תפעילו את הדמיון 😁

נונה קטנה בהרמוניה זה מרווח יפייפה כשעושים אותו נכון. 

ולגבי ימינו, אנחנו היום בבית עם מחשב, תוכנה ופלאגינים, וחוץ מהמחשב אפשר להשיג את כל הדברים חינם ובצורה חוקית, וכשמגיע מצב מהסוג הזה "אה, צריך לטרנספז את האודיו? אין בעיה".

הדבר היחידי (שאני מוצא) שחסר בימינו, זה לשמוע את מה שמנגנים דרך הערוץ עם כל הפלאגינים ולא משנה כמה אפקטים דוחפים בפרוייקט, וללא שום איחור.

 

עריכה אחרונה על ידי Hamami
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...