Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

כמה שאלות על אפקטים


nemo

Recommended Posts

1. לפי מה שקראתי פה יש חשיבות בסאונד לאזה סדר האפקטים שלי, הבנתי נכון? אם כן, יש לי קומפרסור ישן של dod מדגם fx82, דיסטורשין ביג מאף, בס סינטיסייזר syb-5 ופדאל שליטה רולנד ev-5 שמתחבר לבס סינטיסייזר,  באיזה סדר לשים אותם?

2. הקומפרסור שלי גורם למין זמזום, זה כי אני לא מכוון אותו טוב או שזה בעייה בקומפרסור?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יענה קודם לשאלה השניה כיוון שיש לכך השפעה על התשובה לשאלה הראשונה.

2. קשה לענות לך במדוייק בלי לשמוע את הרעש עליו אתה מדבר, אבל הקומפרסור שלך ידוע בתור קומפרסור שמגביר רעשי רקע יותר מדי. למעשה כל קומפרסור עושה את זה אבל בפדאלים יותר איכותיים מצליחים להתגבר על התופעה במידה זו או אחרת. אתה יכול לעשות כמה דברים בכדי לצמצם את "הזמזום" מהפדאל שלך לרמה סבילה - להשתמש בגיטרה פסיבית, כבל איכותי, שנאי מיוצב, ולשים אותו ראשון בשרשרת הפדאלים שלך. תנסה את הדברים הללו ותעדכן אם הרעש הצטמצם.

1. כמו שכתבת השאלה היא בעיקר שאלה של "סאונד", ולכן התשובה סובייקטיבית. עם זאת, במקרה שלך לאור האמור לעיל, אני מניח שהסדר הכי הגיוני הוא - קומפרסור -> סינת' ->מאף. מקסימום תנסה להחליף את הסדר בין מאף לסינת', ותראה אם אתה מעדיף את הסאונד הזה ואם הסדר משפיע על יכולת ה-tracking של הסינת'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. ניסיתי את הסדר המדובר, הזמזום נחלש קצת אבל לא נעלם, זה לא השפיע על הסינת'.

2. גיטרה פסיבית אין לי ואני גם מעדיף אקטיביות, קבל של 50 שקל מכלי זמר נחשב איכותי? בקשר לשנאי אין לי מושג אם הוא מיוצב או לא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הסדר השפיע אז כנראה אנחנו בכיוון הנכון לצמצום הזמזום לא נראה לי שיש לך בעיה בפדאל הספציפי שלך, זו פשוט בעיה בכל הפדאלים מהסוג הזה. אני לא יודע באיזה כבל אתה משתמש אבל  50 ש"ח זה יחסית זול, ובדרך כלל הכבלים היותר איכותיים גם יותר יקרים. לגבי השנאי, אמור להיות כתוב עליו אם הוא מיוצב בעברית או regulated באנגלית. אלו לדוגמא שנאים מיוצבים זולים יחסית -

http://www.wildguitars.co.il/73064/transnegba_power_supplies

אגב, נזכרתי בעוד משהו, האם אתה משתמש באותו השנאי לכל הפדאלים? תנסה לנתק את שאר הפדאלים מהשנאי ולהישאר רק עם הקומפרסור, האם הזמזום פוחת? אם כן, ייתכן ששנאי נפרד לקומפרסור, או שנאי בעל כמה יציאות מבודדות (isolated), יועיל גם כן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...