Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

לוח ניקוד

תכנים פופולרים

Showing most liked content on 03/03/20 in הודעות

  1. נגני הלהקות ניגנו בהופעות, אבל את ההקלטה עשו אז נגני אולפן. בבס זה לרוב עמי פרנקל, שמוליק ארוך או קצת מאוחר יותר אלי מגן. אני מניח שהבסיסט המוקלט עם להקת התותחנים הוא אחד מהם. עמי פרנקל לא היה צריך יותר מטייק אחד ועמוד תווים, זה היה יעיל מאוד בימים שכל דקת אולפן עלתה הרבה. בעניין הסאונד: אלה שנים שבהן ההשפעה העיקרית היא הסאונד של קרול קיי וג'ו אוסבורן. לא שמישהו כאן הכיר את השמות האלה, אבל זה מה ששמעו בתקליטים מחו"ל. הציוד ההכרחי: פנדר ג'ז בס, פלאטס, מיוט רצחני, וכמובן - ידידו הטוב של הבסיסט בתחילת שנות השבעים: מפרט. בהרבה מקרים זה מוקלט עם מגבר גיטרה. זה סגנון שהגיע מבסיסטים שהיו במקור גיטריסטים, והרגישו נוח מאוד עם מפרט. בשיר של רומן שרון, הבס כבר קליקי בקיצוניות של לאדי גייסלר, הבסיסט בתזמורות של ברט קמפפרט וג'יימס לאסט שהיו אז מאוד פופולריים. שם יש גם קונטרבס שמכפיל את הבס של לאדי גייסלר. תשמעו את זה - מכאן בדיוק מגיעה ההשפעה, מעבדים היו מבקשים בדיוק את הצליל הזה (את לאדי רואים פעמיים ב-20 השניות הראשונות, את הקונטרבסיסט ב-2:18):
    2 likes
  2. Sunny - תודה על האינפורמציה לגבי אלון נדל. לא ידעתי שהוא התחיל לעבוד באולפנים בגיל כל כך צעיר. להגנתי אומר שרואים אותו בקליפ מאד בקטן, וברזולוציה דפוקה (-; לגבי המשך הדיון - אני חושב שכשגיא דיבר על פרטלס סטייל מיקי שביב הוא התייחס לשיר "סיום" של אריק איינשטיין, ושאתה המשכת לדבר על שיר הפרחה. בכל אופן, ע"פ מה שכתוב על הדיסק, ב"סיום" זה אכן מיקי שביב מנגן.
    1 like
×
×
  • Create New...