נגני הלהקות ניגנו בהופעות, אבל את ההקלטה עשו אז נגני אולפן. בבס זה לרוב עמי פרנקל, שמוליק ארוך או קצת מאוחר יותר אלי מגן. אני מניח שהבסיסט המוקלט עם להקת התותחנים הוא אחד מהם. עמי פרנקל לא היה צריך יותר מטייק אחד ועמוד תווים, זה היה יעיל מאוד בימים שכל דקת אולפן עלתה הרבה.
בעניין הסאונד: אלה שנים שבהן ההשפעה העיקרית היא הסאונד של קרול קיי וג'ו אוסבורן. לא שמישהו כאן הכיר את השמות האלה, אבל זה מה ששמעו בתקליטים מחו"ל. הציוד ההכרחי: פנדר ג'ז בס, פלאטס, מיוט רצחני, וכמובן - ידידו הטוב של הבסיסט בתחילת שנות השבעים: מפרט. בהרבה מקרים זה מוקלט עם מגבר גיטרה. זה סגנון שהגיע מבסיסטים שהיו במקור גיטריסטים, והרגישו נוח מאוד עם מפרט.
בשיר של רומן שרון, הבס כבר קליקי בקיצוניות של לאדי גייסלר, הבסיסט בתזמורות של ברט קמפפרט וג'יימס לאסט שהיו אז מאוד פופולריים. שם יש גם קונטרבס שמכפיל את הבס של לאדי גייסלר. תשמעו את זה - מכאן בדיוק מגיעה ההשפעה, מעבדים היו מבקשים בדיוק את הצליל הזה (את לאדי רואים פעמיים ב-20 השניות הראשונות, את הקונטרבסיסט ב-2:18):