Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

סאונד בס גרוע בשירים מפורסמים


huckbuc

Recommended Posts

סקוט דוויין העלה וידאו בשם "10 הסאונדים הגרועים לבס בשירים מפורסמים":

 

 

השירים נבחרו ע"י המנויים של סקוט, והבחירה היא לפעמים, אפעס, תמוהה מאד (ברצינות, לג'יימרסון יש סאונד גרוע ב- What's going on?  איפה אתם חיים?).

 

הסרטון הזה הביא אותי לחשוב - איזה שירים ישראלים מפורסמים יש עם סאונד בס טעון שיפור?  להפתעתי, היה לי קשה למצוא כאלה.  אחד שהצלחתי לגרד זה "רוצי שמוליק" של אריאל זילבר.  לפי מה שקובי כהן סיפר לנו כאן פעם, הבסיסט הוא חיים רומנו, ששאל מקובי את הג'ז בס שלו לצורך ההקלטה.  לטעמי הסאונד של הבס יצא לא מוצלח, אבל סאונד הוא כידוע עניין סובייקטיבי, כי קובי כהן כתב "והסאונד יצא מדהים".

 

 

עוד שיר עם סאונד בס לא משהו, לטעמי, זה "שיר חייל" ("אני שומע שוב, ברגעי השלווה...") של שלמה ארצי:

 

 

אם נחזור לשירים לא ישראליים, אז לדעתי הסאונד של הבס לאורך כל אלבום ההופעה (המיתולוגית) של סיימון וגרפונקל בסנטרל פרק הוא גרוע.  זה מפתיע ועצוב.  מפתיע - כי הבסיסט הוא אנת'וני ג'קסון, שידוע בפדנטיות שלו בכל מה שנוגע לסאונד של הבס.  עצוב - כי זה אלבום שאני מאד מאד אוהב, מכיר בו כמעט כל תו, ויש בו כמה שירים מרגשים שהביאו אותי כמה פעמים כמעט לידי דמעות.

 

אבל... טוויסט בעלילה!  כתבתי כבר "תקשיבו למשל לסאונד של הבס פה",  ותכננתי להביא קליפ מיוטיוב שימחיש את הסאונד הבעייתי, אבל פתאום אני לא מוצא אף דוגמא טובה.  יכול להיות שביוטיוב יש גירסאות ממוקססות מחדש, עם סאונד בס משופר?  או אולי הסאונד של הבס היה ככה תמיד, והטעם שלי השתנה?  אני חייב להקשיב לדיסק שוב ולחזור לכאן עם תשובה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, RT כתב:

בקיצור, אתה לא אוהב סאונד בס בהקלטות ישנות עם מפרט.

 

כן ולא.  אני דווקא מחבב את סאונד ה"טיק טק" של קרול קיי ודומיה, אבל באמת לא כל כך מתחבר לסאונד מפרט יותר "פרימיטיבי", סטייל "ברחוב הנשמות הטהורות":

 

 

אם מתקדמים כמה שנים, יש תפקידי בס נפלאים בעיניי עם מפרט, למשל Hey Nineteen:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...