Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

מה שלא ידעתם על המיסים שתשלמו על ייבוא אישי!


iBass

Recommended Posts

אז אולי זה לא ממש חידוש, אבל כמה פרטים נסתרים אותם גיליתי לאחרונה שלא ממש מספרים לכם עליהם, לפחות לא באופן ברור וגלוי לעין, כשאתם מביאים גיטרה/בס או כל דבר אחר מחו״ל שמחירו מעל 75 דולר.

 

הזמנתי גיטרה מחו״ל לפני כמה זמן, הבאתי אותה לארץ דרך יושופס (שאגב אציין שהם ממש סבבה - רק מה שהורס להם זה שהמסירה בארץ מתבצעת על ידי דואר שליחים שלא ממש סבבה).

 

אז הנה הסיפור והמידע:

 

  • עלות המוצר היתה 449 דולר וחוייבתי על ״מיסי יבוא״ 101 דולר.
  • על גיטרות, כידוע, יש רק מע״מ.
  • מחישוב מהיר, המע״מ על 449 דולר הם כ-65 דולר, ולכן לא הבנתי למה חוייבתי 36 דולר יותר. זה לא הרבה כסף אבל בכל זאת 36 דולר זה סט מיתרים חדש.
  • התקשרתי ליושופס לברר את העיניין והנה מה שהוסבר לי. כל מש שאכתוב (לפי מה שאמרה לי הנציגה) זה הוראות של המכס ורשות המיסים בישראל ולא שלהם או כל חברת שילוח אחרת.

 

  • חישוב המע״מ, או המכס אם קיים, על מוצר בייבוא אישי מחושב אמנם על פי הערך המוצהר בחשבונית הקניה, אבל מסתבר שרשות המיסים מוסיפה עוד עלויות משלה על הערך המוצהר: תוספת על סך 5 דולרים עבור כל קילו פיזי. על הסכום הסופי מחושב המס.

    כלומר - אם קנית מוצר שהערך שלו 100 דולר והמשקל הפיזי הוא 5 קילו, על 100 הדולרים רשות המיסים יוסיפו עוד 5 ק״ג כפול 5 דולר - כלומר 25 דולר, הסכום הזה יתווסף לשווי המוצר, ורק אז ייחושבו המיסים. המע״מ יחושב על 125 דולר במקום 100 דולר ששולמו בפועל עעבור המוצר.
     
  • בחישוב מהיר לקנייה שלי בזמן שהנציגה מסבירה לי ולאחר הוספת ההפרש, המע״מ עמד על 75 דולר. עדיין יש הפרש של 26 דולר. שאלתי את הנציגה למה עדיין יש הפרש? כאן נכנסים לתמונה הסכומים הקטנים שבשטח האפור, שלא מספרים לכם עליהם בצורה ברורה: עמלת מחשב, עמלת רישומון ייבוא, עמלת שחרור ממכס.

 

יודעים מה? עם ה-25 דולר עמלות אני יכול לחיות, אבל הוספת המשקל כפול 5 דולר לפני חישוב המע״מ על ערך המוצר נראה לי על גבול ההונאה מצד רשות המיסים.

 

  • ציינתי בפני הנציגה (אני לא בא אליה בטענות, מדבר באדיבות והיא טורחת להסביר לי הכל) שכל הפרטים הקטנים האלה חייבים להיות מפורטים בצורה ברורה וגלויה ללקוח בעמוד ביצוע התשלום, ולא ככיתוב באותיות קטנות בעמוד תנאי השימוש שבינינו? אף אחד לא קורא לעולם. היא בהחלט הסכימה עם מה שאמרתי, הבטיחה להעביר הלאה את המסר והתנצלה על אי ההבנה.
     
  • יושופס בסופו של דבר נותנים אחלה שירות, גם מבחינת שילוח וגם מבחינת שירות הלקוחות שלהם. כל הנכתב הוא לא טענה ליושופס למעט חוסר הפירוט של מרכיבי העמלה בצורה ברורה לעין, אלא לרשות המיסים בישראל שלא מפסיקה לחפש דרכים יצירתיות להכניס את ידה לכיס שלנו, כמעט ללא ידיעתנו, ולקחת את כספינו.

 

מובא כשירות לציבור!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • iBass featured this נושא

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...