Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

גיטרה למתחילים


oferjak

Recommended Posts

היי
אני רוצה להתחיל לנגן ורוצה לקנות גיטרה.
התקציב שלי הוא בערך 1500 שקל לגיטרה עצמה, אני יודע שצריך עוד מגבר ותיק וכל זה.

אנקיבלתי המלצות על 2 גיטרות משני נגני בס שונים-

Ibanez GSR200

Cort Action
אשמח להמלצה איזו מביניהן עדיפה או לשמוע חוות דעת שונות

 

תודה,

עופר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מאד מרוצה מGSR200 (שמאלית) שיש לי כבר כמה שנים.

 

כשאתה קונה, כדאי רק שתקח איתך מישהו שמבין בבסים כדי שיגיד לך אם הגיטרה הספציפי טובה מספיק ותכין כ-350 ש״ח לסט מיתרים וסט-אפ, כי הגיטרות האלה מגיעות במצב שממש צריך את זה

 

בהצלחה!

אה!

 

לפני שקיניתי אותה הסתכלתי גם על קורט מהדגם הזה, ולדעתי הוא נשמע הרבה פחות טוב

 

 

עריכה אחרונה על ידי itaitz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי האישית:

 

אני חושב שההתייחסות לכל הנושא הזה של ״גיטרה למתחילים״ או ״מגבר למתחילים״ או ״כלי כלשהו למתחילים״ הוא מלכתחילה שגוי במובן הבסיסי שלו.

 

הרי כשמישהו מבקש המלצה או מחפש משהו ל״מתחילים״ מה הוא בעצם מחפש? כלי זול שיאפשר לו לוודא שאכן הכלי (לא הכלי הספציפי אלא כלי הנגינה כמו בס, גיטרה, חצוצרה וכולי) זה מה שהוא רוצה באמת ללמוד ולהמשיך לנגן עליו למשך השנים הבאות אם לא יותר, וכלי שיאפשר לו, בתקציב יחסית נמוך, להתנסות ולהבין האם זה מה הכלי נגינה שהוא באמת רוצה.

 

כאן הבעיה!!!

 

בדרך כלל, כלים זולים (רובם אבל לא כולם) שמיועדים ל״מתחילים״, כלומר אלה שלא רוצים לשלם אלפי שקלים רק בשביל להתנסות ולהיווכח אחרי מספר שבועות או חודשים, שזה לא מה שהם חיפשו, הם כלים שלא יאפשרו לנגן ליהנות מהם ולהפיק מהם את המיטב ובאמת להבין אם זה באמת הייעוד. כלי זול יהיה בדרך כלל באיכות ירודה, איכות הרכיבים האלקטרוניים לא יהיה מדהים, נוחות הנגינה לעולם לא תגיע לנוחות אופטימאלית כי מה לעשות, ייצור המוני של כלים בשווי של 700-800 ש״ח לעולם לא יקבלו את ההתייחסות הטכנית של כלים יקרים יותר, ובסופו של דבר התוצאה תהייה שהנגן יחווה חווייה שלילית - אי נוחות בנגינה, אינטונציה לא מדוייקת, אקשן בלתי ניתן לתיקון וסידור ללא הוצאה כספית נוספת אצל בעל מקצוע (שלא מבטיחה לפתור בעיות כאלה ואחרות), וסאונד שלא ישמע מי יודע מה - והנגן יזנח את הכלי ומהסיבות הממש ממש לא נכונות.

 

הפרמטר השני שנכנס לתמונה כאן הוא המגבר, וכאן זה עוד יותר מסתבך. יש לי מגבר שכמה מהחברים כאן שניגנו עליו יעידו שהוא נשמע חלום, לא פחות ולא יותר, ולא משנה איזו בס מחברים אליו. בס מקסיקנית, אינדונזית, קוריאנית, סינית, יפנית, אמריקאית... כל בס נשמעת פשוט פצצה.

 

המסקנה שלי (ורק שלי) היא שכשמחפשים כלי נגינה ל״מתחילים״, לא קונים כלי זול באיכות ירודה שיקשה מאוד ליהנות מהכלי ותוך זמן קצר הנגן יחשוב (מה שלא בהכרח נכון) שכלי הנגינה הזה לא מתאים לו. צריך למצוא את האיזון הנכון בין כלי באיכות סבירה (במקרה הזה אני חושב שעדיף יד שניה כי במחיר של חדש לא איכותי אפשר כמעט תמיד למצוא יד שניה באיכות סבירה) ומגבר טוב. אני מדגיש, מגבר טוב!

 

מגבר באיכות טובה תפיק מכלי בינוני ומטה סאונד הרבה יותר טוב ממגבר זול ל״מתחילים״!

 

בצעירותי עבדתי כשש שנים בלי זמר. אז היו מוכירם הרבה גיטרות של Samick שנחשבו לזולות וגיטרות שמתאימות ל״מתחילים״ (שוב, הפרמטר של ״מתחילים״ תמיד מתייחס למחיר - יקר = מתקדמים, זול = מתחילים - פרמטר שגוי לחלוטין). היינו מדגימים אותן על מגברי פנדר מנורות, וכל גיטרה ל״מתחילים״ נשמעה כאילו גילמור בעצמו מנגן עליה, ממש ככה.

 

אז אחרי שחפרתי קצת המסקנה שלי היא: לקנות את המגבר הכי טוב שהתקציב מאפשר, ולקנות בס יד שניה הכי טובה שהתקציב מאפשר.

 

דוגמא: פנדר ג׳אז בס מקסיקנית יד שניה עם מגבר גליאן קרוגר סביר ישמע פצצה! אפשר למצוא שילוב כזה בסביבות ה-5000 ש״ח בלי בעיה.

 

מקווה שעזרתי לך לתת קצת כיווני מחשבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שאתה אומר נכון, אבל גם בכלים של 3000 ש״ח יכולות להיות בעיות שמתחיל לא ידע באמת איך להתייחס אליהן ולטפל, ומצד שני ה-GSR הם כלים סבירים לחלוטין (אם רק לא נופלים על אחד ממש דפוק, ובגלל זה המלצתי ללכת לראות את הכלי הספציפי עם מישהו שקצת מבין).
 

שמעתי על אנשים שהקליטו עם כאלה. יש לי גם גיטרות יקרות יותר וטובות יותר (לדעתי) אבל אני מוצא את עצמי מנגן הרבה גם על ה-GSR כי זה כלי ממש אמין, נשמע לא רע, ואני מרגיש יותר בנוח להסתובב איתו לכל מיני מקומות ולהשאיר בכל מיני מקומות, בלי שאני צריך לדאוג יותר מדי.

 

ולגבי מגברים, אם אתה לא צריך לעמוד איתו מול קהל או מול להקה שמפוצצת (כלומר - בעיקר להתאמן בבית או להתאמן עם הרכב שקט ושפוי) אז גם המגברים הקטנים והזולים נותנים היום סאונד מדהים

עריכה אחרונה על ידי itaitz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא משנה גודל המגבר אן העוצמה שלו, מה שמשנה זה איכות הסאונד.

 

ואכן ציינת דבר מאוד נכון: לקנייה כזו עדיף ללכת עם מישהו שמבין, מנוסה, והוא חושב על מה טוב לך ולא מה טוב לחנות.

כל חנות, הוגנת ככל שתהייה, המטרה הראשונה והעיקרית שלה היא לפתוח לך את הארנק, וכמה שיותר ככה יותר טוב להם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צור חשבון חדש או התחבר לחשבון קיים בכדי להגיב

עליך להירשם בכדי לכתוב תגובה

צור חשבון

פתח חשבון בפורום. זה קל ומהיר!

הירשם לפורום

התחבר

משתמש רשום? התחבר כאן.

התחבר כעת
×
×
  • Create New...