Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

האם מולטי אפקט יכול לשמש בתור ראש?


RBU2003

Recommended Posts

לא.
מגבר סטנדרטי בנוי משני חלקים:

pre-amp - מאפשר שליטה בגוון הצליל (בס/טרבל/מיד)

power amp - מגביר את עוצמת האות ושולח אותו לרמקול

 

במולטי אפקט שלך אין power amp. אין לו כוח להניע רמקול. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי לאיזה צורך? ביתי? הופעות? אני גם לא יודע איך בדיוק המולטי הזה של בוס נשמע, אם אתה אוהב אז אשריך, אבל היום בשוק שיש בו כל הרבה אופציות של פראמפים עצמאים בצורת פדאלים,  מולטי מדמי מגברים, מודלרים, קמפרים וכדומה, נראה שפראמפ מובנה של מגבר בס הוא די מיותר, ולא תמיד אנחנו רוצים סאונד של פראמפ על פראמפ.. ודי מתבקש מוצר שיהיה פשוט פאוור אמפ פשוט ונקי ללא פראמפ, בקומבו עם מגבר או בצורת ראש, משהו קליל ונייד. 

יש כמה מוצרים כאלה, אך עדיין לא נפוצים כל כך ודי יקרים.

יש גם אופציה לחבר את האפקט ישירות לריטרן של המגבר ולעקוף את הפראמפ שלו, ברוב המגברים זה עובד.

יש דברים כאלה,  גם של עוד חברות חוץ מ EHX 
https://www.ehx.com/products/44-magnum

שזה מגבר בפדאל - לחבר לרמקול מתאים וזהו. יכול להתאים לבית או במות קטנות.


לעומת מוצרים בסגנון הזה http://www.fryette.com/power-station-integrated-reactance-amplifier/

http://www.tech21nyc.com/archive/powerengine400.html

 

http://www.musiciansfriend.com/amplifiers-effects/tech-21-power-engine-60

אולי מואר יוציאו איזה ראש פאוור מנורות קטן וקל. ראיתי משהו בפייסבוק. 

יש כזה - אבל רק למוצרים של גליאן..חבל.. https://www.sweetwater.com/store/detail/112MBP

זה - יקר וגדול - https://bagend.com/product/pd12-d/

וזה נראה טוב http://www.quilterlabs.com/index.php/productpage/bassliner-series

 

 

ויש מצב שפשוט רמקול מוגבר טוב יעשה את העבודה. או מגבר קלידים. דברים בסגנון. 
לי זה עובד טוב עם הסנסאמפ VTDI

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו בכל דבר בחיים, גם במקרה הזה פשטות זה שם המשחק.

ככל שתוסיף יותר אלמנטים בין הבס לרמקול הסופי שאמור להויא את הצליל שלך, כך תתרחק יותר משני דברים: הסאונד האמיתי של הבס שלך והסאונד של האצבעות שלך.

אם אתה אוהב את זה אז סבבה, אבל אני מאוד אולד סקול בעיניין הזה וטוען שאם אתה חושב שאתה לא נשמע/מנגן מספיק טוב עם כבל PL בלבד, שום דבר שתוסיף לא יגרום לך להישמע טוב.

אם אתה רוצה סאונד טוב תשקיע בציוד קצה טוב ולא בצעצועים שבאמצע: בס טובה, כבל טוב, מגבר טוב ובוקסה טובה.

מבטיח לך שתהנה מזה יותר מאשר איזה צעצוע של 3000 ש״ח שיושב לך על הריצפה, משמיע קולות של חתול אלקטרוני ואין סיכוי שיהיה לך בו שימוש בנגינה במסגרת הרכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.10.2017 at 11:52, iBass כתב:

כמו בכל דבר בחיים, גם במקרה הזה פשטות זה שם המשחק.

ככל שתוסיף יותר אלמנטים בין הבס לרמקול הסופי שאמור להויא את הצליל שלך, כך תתרחק יותר משני דברים: הסאונד האמיתי של הבס שלך והסאונד של האצבעות שלך.

אם אתה אוהב את זה אז סבבה, אבל אני מאוד אולד סקול בעיניין הזה וטוען שאם אתה חושב שאתה לא נשמע/מנגן מספיק טוב עם כבל PL בלבד, שום דבר שתוסיף לא יגרום לך להישמע טוב.

אם אתה רוצה סאונד טוב תשקיע בציוד קצה טוב ולא בצעצועים שבאמצע: בס טובה, כבל טוב, מגבר טוב ובוקסה טובה.

מבטיח לך שתהנה מזה יותר מאשר איזה צעצוע של 3000 ש״ח שיושב לך על הריצפה, משמיע קולות של חתול אלקטרוני ואין סיכוי שיהיה לך בו שימוש בנגינה במסגרת הרכב.

 

מסכים כי:

א. יש בעיה עם נגנים ששוקעים בחתולים אלקטרוניים :-) ולא לומדים לנצל את מלוא הפוטנציאל של הכלי והאצבעות.

ב. מסכים שיש בעיה עם שימוש יתר באפקטים במקום שהם לא משרתים את המוזיקה (כמובן שזה עניין של טעם וריח).

 

לא מסכים כי:

א. גישת האולד סקול שלך היא סתם קיבעון שמונע מאנשים להרחיב את הפוטנציאל של הכלי שלהם באמצעות אפקטים. בדומה לקיבעון לגבי אצבעות vs מפרט. לא חסרות דוגמאות לשימוש מוצלח באפקטים על בס.

ב. אתה מתעלם מהיתרונות הפרקטיים של הפדאלים. לפעמים חתולים אלקטרוניים מאוד יעילים למקומות שבהם אתה לא יכול להביא את המגבר שלך או שאתה לא יכול לפתוח אותו עד ל-sweet spot

ג. בעבר היו באמת המון בעיות של bypass לא איכותי שפגע בסאונד כאשר הפדאלים כבויים. היום יש פתרונות להכל ואפקטים לא פוגעים בשום אופן בסאונד של הבס+ PL +מגבר. אם הקול של החתול האלקטרוני לא מתאים באותו הקשר אפשר פשוט לכבות אותו או להוציא אותו מהשרשרת בלחיצת כפתור. 

 

בקיצור, אתה שופך את התינוק עם המים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשטות זה טוב, והכל עניין של טעם.

לא מזמן פגשתי חייזר, בסיסט שהוא האנטיתזה שלי, בחור מאוד נחמד ונגן מצויין, שמנגן כמעט כל חייו על בס אחת, יחידה, מצויינת, לא איזה בוטיק, ואין לו עניין באחרות, כמו כן לא משתמש בשום אפקט ובכלל בלי מגבר, ישר לדיירקט ומוניטור. מאוד מינימליסטי. גם מנגן רק אצבעות, לא מפרט לא סלאפ לא טאפ. כלום. אבל הוא טוב. וזה עובד לו. הבחור מופיע ועובד.  מאוד ראוי להערכה לדעתי..

 אני גם מכיר מספיק חברה ששקעו יותר מידי "לטעמי" בציוידיזם, וכל הזמן חושבים על מה לקנות, אפילו שניה אחרי ששילמו בפייפאל, כל שניה מחליפים דברים, כל הזמן מתעסקיים בציוד וכן לפעמים זה בא על חשבון הנגינה..
עניין של גישה.

 

פילוסופיה בצד - מאוד פשוט היום פשוט לבוא עם קופסת DI כלשהי, שנותנת כל מיני אופציות לבסיסטים ובעצם מחליפה את פראמפ המגבר, 

אז במקום לסחוב ראש אמפג SVT לדוגמה, ורמקול בגודל מקרר, שגם עם יהיו מאוד כבדים וגם יעשו המון רעש על הבמה שיעשו לך טוב באוזן ובבטן אבל רע לגב וגם רע לסאונדמן לשאר חברי הלהקה שינעצו בך מבטים חמוצים ועקומים, אתה בא עם ה Ampeg SCR-DI שלהם לדוגמא, ואת הסאונד הזה בערך, לא בדיוק אבל דומה, פסיכולוגית, ולשלוח ממנו קו למיקסר, ומגביל לאיזה רמקול מוגבר שיתן לך מוניטור עצמי , ואם יש אוזניות אז בכלל תענוג. וזה פיתרון שמאוד מקובל כבר לא מהיום.  
וכאמור כאלה פראמפים / דיירקטים/ מכשירי אפקטים/ מודלרים יש באלפים, כל חברה בשוק מוציאה גרסאות כאלה. וזה מאוד פשוט וקל. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, tom כתב:

 

א. גישת האולד סקול שלך היא סתם קיבעון שמונע מאנשים להרחיב את הפוטנציאל של הכלי שלהם באמצעות אפקטים. בדומה לקיבעון לגבי אצבעות vs מפרט. לא חסרות דוגמאות לשימוש מוצלח באפקטים על בס.

ב. אתה מתעלם מהיתרונות הפרקטיים של הפדאלים. לפעמים חתולים אלקטרוניים מאוד יעילים למקומות שבהם אתה לא יכול להביא את המגבר שלך או שאתה לא יכול לפתוח אותו עד ל-sweet spot

ג. בעבר היו באמת המון בעיות של bypass לא איכותי שפגע בסאונד כאשר הפדאלים כבויים. היום יש פתרונות להכל ואפקטים לא פוגעים בשום אופן בסאונד של הבס+ PL +מגבר. אם הקול של החתול האלקטרוני לא מתאים באותו הקשר אפשר פשוט לכבות אותו או להוציא אותו מהשרשרת בלחיצת כפתור. 

 

בקיצור, אתה שופך את התינוק עם המים. 

 

אני לא כתבתי שאני מקובע. אני גם משתמש באפקטים, אבל אני משתמש רק בשביל לבטא את הסאונד שלי. מבחינתי, נגיעת ריוורב זה כל מה שאני צריך.

אפקטים לא צריכים לבוא על חשבון נגינה טובה. כמו שאומרים ״מה שלא עושה הטבע עושה הצבע״.

מי שלומד לנגן ומנגן טוב ושולט בכלי שלו ויודע להשתלב בסגנונות מוסיקליים שונים ולהתאים את עצמו ואת הנגינה שלו בהתאם, ידע להפיק את הנכון והמקסימום מאפקטים בכדי שאלה ישדרגו לו את הסאונד ויביאו את הנגינה שלו לידי ביטוי. מי שלא, ישתמש באפקטים כחינטרוש אחד גדול בכדי לכסות על זה שהוא בעצם לא יודע לנגן.

 

ואני כותב את זה באופן כללי ולא מכוון בזה שמחבר הנושא או כל מי שמשתתף כאן לא יודע לנגן :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...