Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

האם זהו סופם של מגברי המנורות ?


navekeinan

Recommended Posts

 

 

שלום חברי הבסיסטים , בסרטון הבא בוחנים את השאלה האם גיטריסט יצליח לזהות מהו המגבר מנורות ומהו הדימוי הדיגיטלי שלו ?

 

למי שלא רוצה לראות את כל הסרטון התוצאות של הניסוי בדקה 21:20.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעזוב את הגיטריסט מה עם הקהל ? 99.999% מהם לא רק שלא ישימו לב אלא בכלל לא אכפת להם.

כבר מזמן הבנתי שמה שחשוב הוא לדעת שיש לך מגבר מנורות, הצליל הסופי, דומה או לא, ניתן לדימוי או לא, כבר מזמן לא חשוב.

תעשייה שלמה מתבססת על ההנחה הזאת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה כמו כשיצאו מכשירי הקלטה דיגיטליים, הרבה אנשים היו נגד בהתחלה. היום, אף אחד לא יסכים לחזור לעידן שבו יכולת לעשות דברים רק באולפנים גדולים.

מי ירצה שיהיה לו אך ורק 4-TRACK עם קסטות של TDK SA 90 ושכל אפקט שירצה יצטרך לקנות כתחליף למחשב טוב ותוכנת הקלטה שכבר באה עם ים של דברים?... מעניין עם יש הדמייה של מגבר בס כגון TRACE ELLIOT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלוהים אדירים, הקלטת על קסטות של 90 דקות? זה נורא. רק 30, ועדיף 10 דקות. ככל שהתזמון היה יותר ארוך, הסרט היה יותר דק, והאיכות הייתה נפגעת.

הקסטה הכי טובה שעדיין הייתה בהישג יד של תפרן תל-אביבי בדירת שותפים מתפוררת, הייתה Maxell XL II-S. ותאמין לי שניסיתי הכל. 

(יוצא מן הכלל אחד: מוזיקה קלאסית היה עדיף להקליט על קסטות רגילות, לא כרום). 

 

one-maxell-xlii-s-46-black-magnetit-cro2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא סוף ולא נעליים

תפרידו בין אולפן להופעה ובין גיטריסטים לבסיסטים. 

הקמפר הוא מכשיר מדהים ומציל חיים בהופעות חיות אבל הוא עדיין רק מכשיר דגימה של מגברי מנורות קיימים

ואין מה לעשות, במגברי גיטרה יש דיסטורשן של מנורות כוח שעדיין נורא קשה לדמות מאפס ולכן, רוב אולפני ההקלטות מחזיקים וימשיכו להחזיק מגברי מנורות

 

לגבי מגברי בס - הכל נכון. מנורות במגברי בס מיותרות בערך מהתקופה שגליאן קרוגר התחילו לשווק מגברים  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, yosiwin כתב:

תעזוב את הגיטריסט מה עם הקהל ? 99.999% מהם לא רק שלא ישימו לב אלא בכלל לא אכפת להם.

כבר מזמן הבנתי שמה שחשוב הוא לדעת שיש לך מגבר מנורות, הצליל הסופי, דומה או לא, ניתן לדימוי או לא, כבר מזמן לא חשוב.

תעשייה שלמה מתבססת על ההנחה הזאת.

 

 

אני מסכים חלקית עם הקביעה הזו.

מכון, סביר להניח שאפילו 100 אחוז מהקהל לא ירגיש, אבל בסופו של דבר (וזה ממש לא משנה אם המגבר הוא מנורות, טרנזיסטורים או כל טכנולוגיה אחרת) אני כבסיסט רוצה ליהנות מהסאונד שלי, בין אם זה על הבמה, בחדר חזרות, או בבית. כשאני מרגיש שאני נשמע טוב (זה סובייקטיבי כמובן) אני נהנה לנגן וסביר להניח גם שאני מנגן טוב יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1 hour ago, lukatch said:

אלוהים אדירים, הקלטת על קסטות של 90 דקות? זה נורא. רק 30, ועדיף 10 דקות. ככל שהתזמון היה יותר ארוך, הסרט היה יותר דק, והאיכות הייתה נפגעת.

 

תאמין לי שזה לא שינה לנו בכלל עם הסאונד המקרטע שיכולנו להוציא בבית. הקומבינות שהיינו עושים בשביל לפנות ערוצים...

היום, מחשב. האולפן כולו פרוש לפניך, ועם תוספות בחינם. איזה יופי :)

DUBA, גם סטיבן שפילברג התעקש על פילם ובצדק, אולם בסופו של דבר, עבר לדיגיטל. את מלחמת הכוכבים האחרון צילמו גם בפילם וטרנטינו צילם את הסרט The Hateful Eight ב70mm

ועם זאת, העידן הדיגיטלי ינצח בסופו של דבר. הוא גורם לדברים להיות נגישים יותר לכלל האוכלוסייה, ומי שרגיל לבנות את הצליל שלו על ממשק דיגיטלי, סביר להניח שיעשה זאת גם באולפן בשביל לשחזר את אותו הצליל, אלא אם יוכל להגיע לצליל דומה אבל עשיר יותר באולפן בעזרת מגבר אמיתי.
זה כמו MP3 320kbps VS WAVE, כמה פה עוד מחזיקים רק WAVE על הטלפון/מחשב שלהם? אף אחד? מעניין, ואני בטוח שאצל אחדים פה הפטיפון מנגן מידי פעם :)
 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שתמיד יהיה מי שירצה מגברי מנורות. כמו שתהיה דרישה לציוד וינטאג' ישן, כי "פעם היה הכי טוב" ו "פעם בנו יותר טוב" ו"סאונד ישן" עדיף וכדומה. ושלל טיעונים לוגיים או רומנטיים, זה לא ממש משנה.

וכן, יש הבדל שמיע כל שהו,  אך זה לא בקטע של זה טוב וזה גרוע. זה פשוט קצת שונה. אך האם זה ניכר במיקס הסופי? האם לקהל עצמו ששומע, כזה אכפת או שהוא יכנס לרזולוציה של הפרטים? אולי יש כאלה מעטים. אך הרוב לא. ההתעסקות של מוזיקאים בסאונד לדעתי היא אוברייטד. עדיף להתעסק ולהתעמק באיכות היצירה והביצוע. 
ומה בא קודם שיקול הנוחות או ההתעסקות והגודל? מי שרוצה להתעסק עם מנורות ומשקלים של מגברים עצומים - שיבושם לו.

 

זה די כמו הפריחה של הויניל בשנים האחרונות. אני אישית ממש לא מתגעגע להתעסקות עם התקליטים ועם המחט, לנקות עם מברשות, לשים ספריי על התקליט, להפוך צד, וכל השריטות והקפיצות והרחשים לא עושים לי את זה ואין לי געגועים רומנטיים לויניל... ולגבי הסאונד, טוב, אני לא עפתי מזה, כנראה שאני לא עד כדי כך מתעמק בפרטים או שכזה אכפת לי. אם שיר הוא טוב, אז הוא טוב לי גם ביוטיוב... שזה באמת תחתית האיכות..  אני לא יושב וסופר ביטים וקילוהרצים.

אני מחכה ליום שיתחיל רטרו לדיסקים... וזה יקרה. אני בטוח :)

 

וכן, יש דימוי של טרייס אליוט - באמפליטיוב יש, וזה דימוי לא רע בכלל. היה לי טרייס לפני שנים רבות, אבל אני לא ממש יכול להשוות, לשמוע דרך מוניטורים בבית במקום בוקסת בס 15 אינטש כמו שהיה במגבר ההוא זה גם משנה המון, וגם השוואה לא הוגנת, אבל הדימוי נחמד. וגם השאלה עד כמה הדימוי נאמן למקור מבחינת סאונד , או שזה בעיקר גרפיקה ואחיזת עיניים? לא משנה, זה נשמע נחמד. 

ואני די בטוח שיש הדמיה של טרייס בקמפר, כי עד כמה שהבנתי, יש קהילות של משתמשים שמחליפים הדמיות וחלק מהעניין שהמשתמשים יכולים ליצור פרופיל והדמיה של כל מגבר באופן עצמאי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Hamami כתב:

ועם זאת, העידן הדיגיטלי ינצח בסופו של דבר. הוא גורם לדברים להיות נגישים יותר לכלל האוכלוסייה, ומי שרגיל לבנות את הצליל שלו על ממשק דיגיטלי, סביר להניח שיעשה זאת גם באולפן בשביל לשחזר את אותו הצליל, אלא אם יוכל להגיע לצליל דומה אבל עשיר יותר באולפן בעזרת מגבר אמיתי

 

בסופו של דבר - ברור

נכון לעכשיו - עדיין לא

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה לא רק מנורות או לא, זה עניין של אופי צליל, לאמפג יש נטייה לסאונד שונה מאשר gk למשל וכשבונים סאונד באולפן יש היום מספיק כלים

כולל מה שהבסיסט עצמו עושה מן הסתם בשביל לגרום למגבר גנרי להישמע כמו אמפג או gk.

בסופו של דבר בא אומן ורוצה נגיד תחושה של מוטאון ופ'אנק או שבכלל בא לו יותר סגנון אגרסיבי, אלא דברים שמשפיעים ולכן תמיד יהיה שוק לוינטאג

ולמנורות, הרבה גיטרסטים ובסיסיטים מצליחים מרשים לעצמם הרבה בסים וקונים לא פעם גיטרות ישנות ומוזרות בטענה שלכל אחת יש צליל ואופי שונה

וזה פחות שיטת ה"קוקי קאטר" של בניית גיטרות היום שכל פנדר נשמעת כמו זאת שאחריה בפס ייצור, והנה דן אוברבאך מחזיר לאופנה גיטרות מוזרות

ולהוא יש גיטרה אקוסטית קטנה משנות השלושים וכל אחד עם השגעון שלו, למנורות אכן יש אופי מסוים שניתן לחכות אבל תמיד יכול לבוא אומן שיעדיף 

מגבר מנורות מסוים כי הוא שומע בו משהו אחר, ואם זה מרגיש שזה עוזר לו להשיג את הסאונד אז אין פואנטה לנסות לחפש עוד פעם מגבר גם אם הוא

יכול להשמע דומה.

כל עוד יהיו גיטרות וינטאג ומגברי מנורות שהאומנים המפורסמים ימשיכו להשתמש כך גם יהיה לזה שוק, כמו שיש עדיין אנשים שימשיכו לקנות הופנר ויולין

כדי להשמע מקרטני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים אמרו פעם שתקליטים לא ייעלמו מהעולם בגלל הצליל החם.

כמה חנויות תקליטים יש?

 

אנשים אמרו פעם שהפילם לא ייעלם מהעולם, כי יש בו חום שאין במצלמה דיגיטלית.

מישהו יודע בכלל איפה אפשר לקנות היום פילם? (או לפתח אותו?)

 

אני חושב שזה עניין של זמן עד שלא יהיו מגברים.

התוכנה מתקדמת בצורה מאוד מהירה - 

תוכנות כמו BIAS/AMPLITUBE/REVALVER/GUITAR RIG/MENACE/TH3 עושות עבודה טובה יותר מגרסה לגרסה - 

עוד 5, 10, 15, 20 שנה, כשתוכנות רק ישתפרו, ובמקום מגבר ENGL שעולה 15000 ש"ח תוכל ב- 200$ לקנות תוכנה שתחקה בצורה מדויקת (שוב, עניין של זמן - כבר היום זה מתקרב)

את כל המגברים המוכרים, איזה סיבה תהיה למישהו לקנות דינוזאור מוגבל ששוקל טון במחיר מופרך?

 

לראיה, תראו את כמות האנשים שזונחים מגברים (לפחות באולפן) בשביל קמפר ואקס. ולדעתי קמפר ואקס לא נותנים כלום שהתוכנות לא יכולות לתת. הכל עניין של השקעה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...