Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

מורה נגינה - לא פשוט


yosiwin

Recommended Posts

שלום לכולם

אני לומד כבר מס' שנים, כרגע עם המורה ה-3 ועדיין אני מרגיש שזה לא ממש זה. כול אחד מהמורים עם הגישה שלו כמובן אבל באיזשהו מקום אני מרגיש שכול מה שהיה עד עכשיו התנהל בצורה לא רצינית. ללא תכנית מסודרת, מטרות ברורות ודרך להגיע.

או שעברנו על חוברת שקונים באינטרנט ללימוד עצמי + דיסק ופשוט עברנו דף דף, או שפשוט קפצנו בצורה לא מסודרת (מורה נוכחי) מנושא לנושא. אין נגיעה ממשית בתיאוריות, סולמות וכו'. בטוח שהיו דברים שנלמדו אבל התמונה הכללית מבחינתי היא שהכול עד עכשיו היה די מחופף. קצת נושאי זמן וקצב, קצת מיקומי אצבעות, שיר או קטע מוכר והכול לא ממש לעומק. מעט משימות לעבודה עצמית בבית, לא ממש מאתגר.

אני לא ילד שצריך להלהיב אותו בלימוד שיר פופולארי ע"מ ליצור חשק או להראות להורים שיש התקדמות. יש לי רצון וכושר התמדה ונראה לי שבחור כמוני (בן 53 שבוע שעבר) מהווה מבחינת המורים שבהם נתקלתי מעין עוף מוזר שלא ממש יודעים איך להתייחס אליו. סה"כ רוב התלמידים של המורים שנתקלתי בהם לא עברו את גיל 20.

הבנות הגדולות שלי למדו בקונסרבטוריום (פסנתר וכינור) ובתור הורה שהיה בשיעורים שלהן התרשמתי מהמקצועיות של המורות שלהן ומהדרך הסדורה שבה פעלו.

האם תוכלו להאיר את עיני בנושא. אולי אני מגזים ויש צורך בתיאום ציפיות מצידי? מה מאפיין מורה טוב? איך המורים בפורום ניגשים לנושא? יש שינוי בגישה לתלמיד מבוגר יותר?

ברור לי שלכול תלמיד נגשים אחרת וחשוב מאוד גם קשר מורה תלמיד ולא מזיק כריזמה אישית של המורה עצמו אבל מעבר לכול זה ישנה איזו שיטה או קווים מנחים וזאת בעצם השאלה שלי.  

תודה

יוסי ו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי יוסי, קודם כל מזל טוב!

אם יורשה לי להעיר ולהציע, אולי יש מצב שפשוט בחרת (שלא בידיעה כמובן) במורים שלא מתאימים לצרכים שלך או עונים לציפיות שלך?
אני הייתי ממליץ לך לבחור במורה שיודע להיות מורה. לא כל נגן טוב בוא גם מורה טוב ואת זה הרי אנחנו יודעים.

יצא לי במהלך השנים ללמוד אצל כל מיני מורים וכמובן גם למדתי המון לבד, אבל מצאתי שאת ההתקדמות הכי גדולה שלי עשיתי דוקא כשלמדתי אצל מורה למוסיקה ולא לבס!
שמו היה אגון קרטן, ומי שמהפורום הזה הכיר אותו יודע על איזה מורה משכמו ומעלה אני מדבר. לצערי הוא כבר לא חי, אבל הוא לא לימד אותי איך להחזיק את הבס, טכניקה כזו או אחרת, אלא לימד אותי מוסיקה נטו. בחודשים הראשונים לא הייתי הולך אליו עם הבס בכלל, הוא היה רוצה שאמצא לבד דרכים ליישם את מה שאני לומד בשיעור על הכלי בבית. הוא פתח לי את הראש ונתן לי כלים להסתכל על מוסיקה בצורה שונה לחלוטין.

אז זו יכולה להיות עצה אחת שאתה יכול אולי לחשוב בכיוון שלה.

אם הייתי צריך להמליץ לך על מורה, האחד והיחיד שהייתי ממליץ לך זה אריה וולניץ. למדתי אצלו, אמנם תקופה קצרה, אבל בתקופה הקצרה הזו למדתי יותר ממה שלמדתי אצל כל מורה אחר (חוץ מאגון קרטן שהזכרתי למעלה). הוא מורה, זה קודם כל, מעבר להיותו מוסיקאי ונגן מחונן. הוא יודע ללמד, יש לו תוכנית לימוד מסודרת ומגובשת, הוא מנוסה מאוד ויש לו קבלות והוכחות בשטח.

השיעורים אצלו אמנם לא זולים (וגם לא בשמיים) אבל אתה תמצא את עצמך לוקח שיעור פעם בשבועיים כי יותר מזה לא תעמוד בעומס. מומלץ מאוד!

אם אתה רוצה מספר טלפון אשלח לך בפרטי.

מקווה שעזרתי במשהו :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שזה לא פשוט, אבל בשביל מורים שאהבתי, נסעתי גם מרחוק (מהדרום) לתל אביב, וגם לירושלים יצא, אפילו באוטובוסים בצעירותי..

אבל כמובן, אם אין חיבור אז חותכים. חשוב מאוד שיהיה חיבור. זאת לא חתונה קתולית, ובלי לא נעים וכו.. יצא לי גם ללכת למורה שהרבה המליצו עליו, נגן מהבכירים בארץ, שאני מאוד אוהב ומעריך את נגינתו במגוון הרב של הדברים שעשה, אבל כתלמיד, לא כל כך התחברתי, ואחרי שני שיעורים הפסקתי. זה לא הוא זה אני מה שנקרא.. מה לעשות. כימיה. בכל מקרה אנחנו גם חיים בעידן שיש הרבה מורים טובים אונליין ביוטיוב למשל. אולי שווה לבדוק. יש כאלה שזה טוב להם. בדיוק רץ דיון די דומה ומקביל גם בקבוצת בסיסטים בפייסבוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה תומר

מורה אונליין לא ממש עושה לי את זה, ניסיתי.

אבל עושה רושם שאולי כדאי לצאת מהקונכייה הכרמיאלית לפחות פעם בשבועיים ולנסות משהו בעיר הגדולה. צריך קצת להתבשל על זה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • iBass שינה את הכותרת למורה נגינה - לא פשוט

אם מה שאתה מחפש זה תכנית מסודרת, מטרות ברורות ודרך להגיע אליהן אני ממש ממליץ לך על יניב כהן בחדרה או אם אתה רחוק מחדרה (לא יודע איפה זה כרמיאל) אז על יאיר לווינסון מחיפה (המורה של יניב לשעבר), שניהם עובדים בשיטה מסודרת ויסודית שבונה את הנגינה באופן מסודר ולא קופצת מדבר לדבר. אני תלמיד של יניב כבר כמעט שנתיים ועברתי אליו ממורה אחר (שלא הייתה לו תכנית מסודרת) וזה פשוט סיפור אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארכיון

הנושא הזה הועבר לארכיון והינו סגור לתגובות.

×
×
  • Create New...