Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

lukatch

מנהל פורום
  • הודעות שפירסמתי

    5077
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

  • Days Won

    296

lukatch שיחק אותה בתאריך אפריל 23

התכנים של lukatch היו האהובים ביותר!

מוניטין

450 מצויין

2 עוקבים

אודות lukatch

מידע נוסף

  • מין
    זכר
  • מיקום:
    127.0.0.1

צפיות אחרונות בפרופיל

9733 צפו בפרופיל
  1. זה אכן נשמע לגמרי מיקי שביב, והשני לגמרי יוסי מנחם.
  2. חכה, קודם הג'ז בס של אולארצ'יק. והייתי מוסיף לרשימה את הג'ז בס 67' של עמי פרנקל.
  3. כמה טעויות: "...שמקרטני בן ה–19 קנה ב–1961 בהמבורג" - הוא היה בן 17. "ברוב אלבומי הביטלס מהתקופה האמצעית והמאוחרת של הלהקה מקרטני ניגן בבס מסוג ריקנבקר" - גם בתקופה ההיא הוא ניגן פה ושם על ההופנר 63' (ההופנר השנייה), וגם על פנדר ג'ז בס 66' (כמעט כל האלבום הלבן הכפול), ויש גם שירים שהוקלטו על פנדר בס VI. "אבל ההופנר, שאיתו הופיע עד שהביטלס הפסיקו את ההופעות ב–1966, הוא הבס המזוהה איתו ביותר, לפחות מבחינה ויזואלית, והידיעה על החזרתו סיפקה רגע של נחת" - הבס שהוחזר איננו זה שמזוהה איתו. הבס השני, זה שהתחיל להופיע איתה מאז ההופעה הראשונה אצל אד סאליבן שבה הביטלס כבשו את העולם, הוא הבס שמזוהה איתו. כמה דברים שאפשר להוסיף על הבס הראשון: מקרטני הזמין אותה בחנות של סטיינוויי בהמבורג. הוא היה נער בן 17, והוא היה מספיק חכם בשביל להבין שהסיכוי שלו זה הדגם הסימטרי 500/1. כל מה שצריך בשביל להפוך אותה לשמאלית זה לחתוך את החור לפאנל עם הסוויצ'ים בצד השני, לקדוח את החור לג'ק בצד השני, ולהפוך את הנאט. זה הכל. מהחנות התקשרו להופנר לשאול אם אפשר להזמין, הופנר כנראה לקחו פרוטוטייפ שהיה שם (באסים מ-61' הם עם גב שטוח, מקרטני קיבל כנראה לא רק את ההופנר השמאלית הראשונה בעולם אלא גם את ההופנר הראשונה עם גב קמור) ושלחו לחנות בשביל הילד האנגלי הרזה עם הדרישות המוזרות. לבס לא היה כפתורים לרצועה. הייתה הרצועה המוזרה הזאת שבה יש בקצה אחד קליפ שמתחבר לטיילפיס, ובקצה השני רצועה שמתלפפת סביב האוברהאנג של הצוואר. מקרטני מעולם לא הוסיף לבס כפתורים לרצועה. בהתחלה הוא קשר את הרצועה להדסטוק, כמו גיטרה אקוסטית. אפילו כשהוא קיבל אותה בחזרה ב-67' אחרי הריפיניש הנוראי שעשו ב-Burns, עדיין לא היה כפתור לרצועה, והוא שוב חיבר את הרצועה להדסטוק. עד היום אין לה כפתור כזה. גם ההופנר 63' הגיעה בלי כפתורים לרצועה, אבל עם השנים מקרטני כבר למד שצריך. היום יש עליה סטראפ-לוקס.
  4. דיברתי איתו אתמול. היא אמורה להיות 1970, הוא לא שמר את המספר הסידורי. ביקשתי ממנו שיבדוק אם יש צילום טוב של הבס בקלוז אפ ברזולוציה סבירה, שאפשר לראות את הגריין של העץ. אולי שם נראה משהו ייחודי שיאפשר לזהות אותה בוודאות. כי חוץ מהסטיקר על הפיקגארד הוא לא עשה בה שינויים, ולך תדע מה נשאר מהסטיקר הזה אחרי 54 שנים.
  5. lukatch

    פרטלס מסומן או לא?

    גם לי יש פרטלס לא מסומנת וגם אני תמיד נופל בול על המקום הנכון. או ששאר הלהקה מזייפת בטירוף, גם אפשרות
  6. lukatch

    הסלאפ העברי הראשון

    זה נשמע לי קרוב
  7. lukatch

    הסלאפ העברי הראשון

    פעם מתי אמר לי שיש קורס שלם על הברייק הזה. אני מתחיל להבין למה. הרווח שיש שם, לפי מה שאתה אומר, הוא 1/48
  8. תודה מירי. מאוד מתאים לתקופה, ואני אוסיף שקלפטר אמר לי פעם שזה סולו הגיטרה הכי טוב שהוא ניגן בחיים.
  9. https://www.facebook.com/watch/?v=865736998475953
  10. lukatch

    ברגים עם חלודה

    קודם כל, מה לא לעשות: אל תזמין מעלי אקספרס. הברגים הסיניים שמוצגים כמתאימים לפנדר הם קצת גדולים מדי, וירחיבו את החורים בגיטרה. בעניין החלודה: האם אתה מודע לזה שיש ביקוש לברגים חלודים, והם עולים יותר? הסיבה היא שמי שצריך ברגים לגיטרה וינטאג' לא רוצה ברגים נוצצים אלא משהו שייראה באותו גיל. ברגים מקוריים של פנדר אפשר להזמין מגיטאר פארטס ריזורס. הם שולחים לישראל. https://www.guitarpartsresource.com/screws_pickguardgenfen.htm כרום - $7 ל-24 ברגים ניקל - $8 אבל זה ל-12 ברגים, אז למעשה $16 ל-24 ברגים ניקל Road Worn (רליק) - $10 ל-24 ברגים
  11. והנה ההיפך: הלהקה הכי מפורסמת בזה שלא היה לה בסיסט, הדורז – כמעט בכל האלבומים היה בס, כי עם כל הכבוד לפיאנו-בס של פנדר רודס, בס זה לא. וממש בסוף היה בסיסט גם בהופעות. אז מי באמת ניגן שם בס?
×
×
  • Create New...