Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

Arnon_Palty

חבר פורום
  • הודעות שפירסמתי

    212
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

  • Days Won

    3

Arnon_Palty שיחק אותה בתאריך מרץ 24 2023

התכנים של Arnon_Palty היו האהובים ביותר!

מוניטין

5 ניטרלי

אודות Arnon_Palty

  • תאריך לידה דצמבר 22

מידע נוסף

  • מין
    זכר
  • מיקום:
    חיפה, תל אביב, ירושלים

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. 040 זה כמו שדות תות. לנצח.
  2. שמח לעדכן עם קישורים לאלבומים חדשים, רלוואנטיים לשרשור הזה, עם הרבה בס. https://store.cdbaby.com/Artist/ArnonPalty https://store.cdbaby.com/albumDetails.aspx?AlbumID=daveliebman1 Enjoy ארנון
  3. לא רק בדיליי מטורף, ולייטנסי פרוע מצידי אלא אפילו ברוורב קפיצי נושן- הרבה מזל טוב!!!
  4. תודה אילן- מלבד עמי שטיינר (אופציה שנזכרתי שאני מכיר לטובה) אין חנות אחרת איפשהו? ארנון
  5. כמי שזכה ליהנות מנגינתו של יוסי ( עד כדי כך שישבתי וציירתי אותו! הציור עדיין אצלי איפושהו) וגם מהתזמור ה מ ד ה י ם של יצירה אחרונה שלו, אפשר ממש להבין שיוסי מנגן את התזמורת ומתזמר את הבס. והוא גם איש נחמד בטירוף. שאפו!!!
  6. שלום לכולם- יש לכם המלצות הנוגעות לרכישת מיתרי קונטרבאס בארץ? איפה? כמה? וכו׳ (אני נוהג לקנות את שלי בחו״ל אבל מברר כאן עבור תלמיד- עדיפות גבוהה לסט תומסטיק ה״אדום״ הידוע לשמחה) תודה מראש- ארנון
  7. אילן- הבס הכחולה שראית באנזאגי היתה שלי. מכרתי לטובת המוסטנג התכולה. לימדתי שם בדיוק בשנים האלה.. החסרון הברור של הכלי זה שאי אפשר לנגן עליו בישיבה- הגיטרה הזאת פשוט מחליקה וחומקת לה כאותו דג חלקמק...היתרון? המממ..שזה מכריח אנשים לחגור את חגורת הבטיחות ולנגן בישיבה זקופה או בעמידה.
  8. הרגשתי חוב מוסרי להעלות תמונה הבס הראשונה שלי, זו שזכרתי כ"משונה ובעלת צורה של דג". מדובר ב Yamaha SB1-C כזאת, בצבע תכלת בוהק (כמו של בריכות שחייה)...
  9. ניצן הוא מהתלמידים עליהם אתה חולם כשאתה נכנס לאפיק ההוראה: גם חבר יקר לכל החיים, גם מוסיקאי שהשיעורים איתו מתנהלים ברמה של יישום מיידי ומבחינתי -אפילו ברמת התדהמה - מבחינת רמת יישום החומרים והתוצאות -שעל כן חלקן בטוח לא הייתי חושב בעצמי... שלא לדבר (או בהחלט כן) על היצירתיות, המקצועיות והג׳נטלמניות בהתנהלות וניהול יחסי האנוש. מצדיע בחזרה, ניצן היקר! תענוג!
  10. photo credit pic taken by Melissa Lian at Taipe's international Jazz Festival three months ago
  11. מנטור מקומי יורם מארק רייך (13.07.2012) ד"ר ארנון פלטי חזר ארצה מגיחה לארה"ב במהלכה הקליט שלושה דיסקים עם אנשי ג'אז מובילים ♦ מי שניגן, עיבד והקליט עם מיטב אמני ארצנו, גם מקים דורות של נגנים מוכשרים ד"ר ארנון פלטי, מהבולטים במוזיקאי חיפה לדורותיהם, שב החודש ממסע הקלטות אינטנסיבי בניו-יורק, ארה"ב, שבמהלכו הקליט שלושה דיסקים. האחד עבור תזמורת הביג בנד של ענק הג'אז דייב ליבמן, דיסק שני עם קומפוזיציות ועיבודים שלו לשישייה מכובדת הכוללת את טובי נגני הג'אז האמריקאי, ובכללם דייב סמואלס (מלהקות ספיירו ג'יירה ויילו ג'אקטס) בוויברפון, דייב ליבמן בסקסופון, אורי קיין בפסנתר, זוכה הגראמי טים הייגנס בחצוצרה, וענק התופים אדם נוסבאום. הדיסק השלישי הוקלט עם הגיטריסט דן אדלר, הפסנתרן לואיס פורטר, נגן מפוחית הג'אז איבוניק פירנה והמתופף מרצ'לו פליטרי. ההקלטות ארכו אומנם שלושה שבועות בלבד, אך ההכנות המקדימות ארכו כמעט שנה. ד"ר פלטי משמש כמנהל מחלקת הבס בביה"ס למוזיקה היוקרתי רימון, שם גם תרם רבות לתשתית הדידקטית בשנים בהן שימש כסגן המנהל. בנוסף, מלמד פלטי ב"רימון" הרמוניה מסורתית וג'אז, פיתוח שמיעה מתקדם, תולדות הג'אז והבלוז, עיבוד ביג בנד, וסמינריונים כדוגמת "המוזיקה של פרנק זאפא" או "המוזיקה של הביטלס", קורסים אותם הוא מלמד גם באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים ובאוניברסיטת תל-אביב, מה שהופך אותו ליקיר התלמידים בזכות היותו "הילד השובב" של המערכת. במהלך 35 שנות הקריירה העשירה שלו הוא השתתף באינספור הפקות במה, הקלטות אולפן ומופעי רדיו, ודי אם נזכיר את הכבש ה-16, יוני רכטר, גידי גוב, יהודית רביץ, אריק איינשטיין, שלמה ארצי, שלמה יידוב, יוסי בנאי – כדי להבין שמדובר בטופ של הטופ. לצד הפופ והרוק, הוא גם ניגן בהרכבי ג'אז שונים שהופיעו בפסטיבל הג'אז באילת ובמקומות רבים נוספים. מתוכם ראוי לציין את חמישיית ארנון פלטי ואת הרכב הפאנק (פה רפויה) שלו, פלוטוניום, המונה עשרה נגנים. ד"ר פלטי מלמד במקומות הממוסדים וגם בביתו בשכונת אחוזה בחיפה הרמוניה קלאסית וג'אז על-פי שיטה שפיתח בעבודת הדוקטורט שלו אותה סיים בהצטיינות באוניברסיטת בר-אילן, מה שמבטיח פיתוח שמיעה מתקדם, אלתור לכל כלי ובכל רמה, ועיבוד לכל סגנון ונפח. בין תלמידיו ניתן למנות את ערן צור (בס), אבי גרייניק (עיבוד), ארי גורלי (עיבוד), ארי קטורזה (קונטרהפונקט) ועוד. עבודת הדוקטורט שלו, אגב, היא היחידה בעולם המכסה את כל התופעות ההרמוניות הג'אז על כל סוגיו. מה מייחד את השיטות שפיתחת? "השיטות הללו מצטיינות בכך שהתלמיד מגיע להישגים מאוד גבוהים בזמן קצר במיוחד. השיעורים הפרטיים מהווים גם מכינה מאוד מהירה למי שרוצה להשתלב במוסדות האקדמיים כגון רימון והאקדמיות. אני תמיד שמח לתרום מהידע שנצבר אצלי ב-35 שנים של עשייה, וזה לא תמיד קשור בהכרח בכסף". מה אתה מלמד בבית? "נגינה, בעיקר על בס חשמלי וקונטרה-בס, עיבוד ותזמור, אלתור לכל כלי, וגם פיתוח שמיעה בשיטות שאני מפתח עד היום. מוזיקה קלאסית – ניתוח וביצוע, וכנ"ל לגבי בלוז, רוק וג'אז". אפשר בכלל לפתח שמיעה מוזיקלית? "הפילוסופיה שלי פשוטה: מי שאוהב מוזיקה ניחן בכישרון. על כישרון צריך לעבוד קשה, כי הוא רק חומר גלם שבו צריך לחצוב גם קול אישי וגם שפה משותפת. במילים אחרות: שמיעה וידע הינם שני צדדים של אותה מטבע. האחד כרוך בשני באופן אינטגרלי". אתה מעדיף ללמד את תלמידיך אחד על אחד? "הסיטואציה האידאלית לפורמט של שיעור פרטי במקצועות כמו תיאוריה, הרמוניה ופיתוח שמיעה היא כמובן אחד על אחד, למרות שבמוסדות האקדמיים פיתחתי שיטות המתאימות לתקשורת עם קהל רחב יותר. באשר לנגינה, הן של הבלוז והרוק והן של ג'אז, דווקא מתארגנות אצלי מדי פעם קבוצות נגינה מודרכות, אנסמבלים פרטיים. מאלתרים יחד בכיף".
  12. La dies and Gentle men (או בתרגום- לה דיאז וסול שבע) לכבוד הוא לי "לחנוך" סידרה חשובה של ראיונות אישיים עם בסיסטי- מולדתנו. הפורום הבלעדי והחיוני שיש לנו כאן הוא נדיר ואדיר- וכמו שכתבתי למוריס, יוזם ובעל האתר, אני בפירוש לומד כאן לפחות משהו אחד חדש מדי יום, במישורים הטכניים, ההיסטוריים והמתודולוגיים. אין ספק שאקרא בסקרנות רבה את הגיגיהם והתפתחות עניינם של חבריי לטירוף הנקרא "בסיסטיות" בתיאבון ובסקרנות רבים! Can't Wait ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ יוצא שיש כאן לא מעט תלמידי-עבר והווה שלי, כמובן שאני עוקב בסקרנות אחרי כולם, רוב הסיכויים תמיד שהתלמיד יעלה על רבו וזה כל היופי- מה שמאפשר למורה עצמו להיות בריאליטי צ'ק מתמיד כלפי העובדה הפשוטה שדור חדש תמיד יצויד "בילד-אין" ביתרונות ומקדמים שונים ומשונים- מה שמאפשר היזון חוזר של התפתחות גם כלפי המורה עצמו- הן כמורה ( לומדים מההצלחות וגם מהטעויות- ויש משניהם, אנחנו רק בני אדם!) או כמו שאוכלים: Human Beans !Sweet והן כנגן. השמיים הם הגבול. מצויין לכולם! תודה אישית לגל שעיה, בסיסט ואדם מרתק על מילותיו החמות כאן- וכמובן לכל התלמידים שמהם למדתי ואלמד לא פחות מאשר לימדתי ואלמד וכו'- קצרה היריעה מלהזכיר את כולם כאן ברשימה זו. ~~~~~ אני אצרף כאן, ברשותכם, בפוסט עוקב, ראיון שנעשה איתי ע"י העיתונאי יורם מארק- רייך ופורסם בעיתונים "ידיעות" וב"ידיעות חיפה", יש שם עוד כמה אספקטים נוספים שאשמח לשתף אותכם בהם. בקרוב גם אשתף (ב"ה) את הקלטות היצירה שכתבתי והקדשתי עבור חברי הטוב ד"ר מיכאל קלינגהופר - אוׁדַה לקונטרבאס (בביצועו שלו). ובכדי שתבינו סופית שאני אדם קודר וכבד - איני יכול להתאפק ואני מצרף כאן קליפ שבתי מאי ואני עשינו (בעזרתו הטכנית החשובה של בוריס. רוב הקרדיטים בפנים, למעט של הזמר שאבי הנהדר שטרם הכרנו אז) ארנון
×
×
  • Create New...