Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

yosiwin

תומך זהב
  • הודעות שפירסמתי

    700
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

  • Days Won

    15

yosiwin שיחק אותה בתאריך אוקטובר 6 2020

התכנים של yosiwin היו האהובים ביותר!

מוניטין

28 מצויין

אודות yosiwin

  • תאריך לידה 08/18/1962

מידע נוסף

  • מין
    זכר
  • מיקום:
    כרמיאל

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

  1. yosiwin

    JERRY SCHEFF

    תותח, עד 120. בסרטון הסולו הוא מנגן באצבע אחת? יכול להיות?
  2. yosiwin

    הערכת שווי מגבר חלילית

    תודה, השכלתי גם אני, לא ידעתי שחלילית ייצרו גם מגברי טרנזיסטורים. תיקנתי חלק מהודעתי המקורית.
  3. yosiwin

    הערכת שווי מגבר חלילית

    קודם כול גילוי נאות - אני עוסק (כתחביב) הן בבנית מגברים כאלו והן בשיפוצם. אין בדברי אילו משום המלצה לתיקון עצמי או לבחינה עצמית או לכול פעולה שעלולה להוביל לפגיעה. במגבר שכזה ישנם מתחים גבוהים וכול טיפול במגבר שכזה ללא ידיעה עלול להוביל לפגיעה חמורה ואך למוות. מומלץ לפנות לטכנאי מיומן. המגבר הספציפי הזה נבנה בזמנו ע"ח חברת חלילית. חברות לא מעטות בזמנו ייצרו העתקים כאלו של מגברים מפורסמים (לרוב מרשל מדגם מוקדם). אילו מגברים שטובים גם לשימוש בגיטרה חשמלית ולא רק בס ובמצב תקין יפיקו צליל מעולה. מס' נקודות: 1. הבנתי שהמגבר שוכב כבר כמה שנים טובות ללא שימוש. בשום מקרה לא לחבר לחשמל ולראות על הדרך אם הוא עובד. הקבלים שבו בוודאי התייבשו ויש סיכוי שבשעת הדלקה פזיזה פשוט יתקצרו ועלול להגרם נזק משמעותי לרכיבים קריטיים כגון השנאים (אין חליפים) וכו. כול בדיקה חייבת להתבצע רק לאחר החלפה כוללת של כול הקבלים ומומלץ גם הנגדים במגבר מחשש לנתקי הזמן. 2. במידה והמגבר שפופרתי נדרש כיוון ביאס - במגבר שכזה מכוונים את הביאס לשפופרות לקבלת פעולה תקינה. להערכתי נקודת הביאס במגבר הזה בוודאי שאינה במצב הנכון מפאת הזמן שעבר וכו'. יש נוהל מסודר לקביעת ביאס תקין ולא מדובר בסתם סיבוב פוטנציומטרים. גם כאן - לא להדליק סתם אלה בכפוף לתהליך כיוון ביאס מסודר. 3. ניקוי אבק ושאריות פסולת קפדני. במגבר שכזה יש מתחים גבוהים שעלולים להרוג ולקצר כתוצאה מאבק שנצבר. לא להפעיל לפני ניקוי . 4. חומרי הבידוד על החוטים אינם בסטנדרט של היום ועלולים להיות יבשים וסדוקים ולהעביר זרם או ליצור ניצוצות מסוכנים וכמובן לחשמל את הבודק הלא זהיר. יש לבדוק את כול חיבורי מתח הכניסה ואת חיבורי המתח הגבוה ומומלץ להחליף מראש כול מוליך שכזה. 5. בהתאם לסעיף 2, השפופרות יושבות בתוך "בתי שפופרות" והחיבורים הפיזיים בין רגלי השפופרות לשקעים שבהם הן נתונים בוודאי סובלים מניזקי הזמן, קורוזיה וכו. החיבורים שם עלולים להיות לא יציבים ובמתחים גבוהים קיימת סכנת ניצוצות וכו. מומלץ גם להחליף או לפחות לנקות היטב את כול תושבות בתי השפופרות. 6. במגברים ישנים ישנה תופעה של קבלים האוגרים מתח גבוה שנים לאחר שנותקו מהרשת. לא לדחוף סתם אצבעות למגבר לפני שבאמצעות כבל ונגד פריקה ביצעו קצר לכול קבל וקבל ובמיוחד לקבלי המתח הגבוה. 7. המלצה אישית וניסיון שלי - יש לעבור עם מלחם על כול ההלחמות ולחדשן. גם הלחמה שניראת תקינה עלולה להיות בעייתית. מגבר שכזה במצב תקין יהייה שווה לא מעט לאספן הנכון, מספיק לראות כמה כסף דורשים עבור מגבר שכזה (שנות ה-60/70) באירופה וארה"ב. יש גם שוק של בניית רפליקות למגברים כאילו תוך שימוש ברכיבים ישנים/חדשים שמאופיין במחירים של אלפי דולרים ליחידה ! הבעייה במגבר הספציפי הזה היא שנדרשת המון עבודה להביא אותו למצב שמיש ולכן צריך אספן רציני שיסכים לקנות ולשפץ. (עלות השיפוץ כפי שבוודאי הבנת יקרה מאוד). בטוח שבחו"ל היית מוצא מזמן קונה, בארץ אני לא בטוח. יש באיזור הצפון במצפה טל אל טכנאי שמתקן גם מכשירי רדיו ישנים. אולי תוכל לקבל ממנו הערכה למחיר ממוצע בשוק. 054-4652277 . "המעבדה של דודו". אני לא מכיר אותו ולא יכול להמליץ. (לדעתי יש גם באיזור המרכז, אני לא מכיר) מניסיוני בלוחות מכירה בארץ ובשווקי פישיפשים למיניהם מחיר AS IS למגבר יהייה בסביבות 200 - 300 ש"ח. כמובן שמגבר לאחר שיפוץ לקונה המעוניין זה סיפור אחר לגמרי. בהצלחה יוסי ו.
  4. yosiwin

    בס ב-18 דולר?!

    במקרה שלי שבוע. ללא שום בעיות. לא נורא...מי שלא עושה לא טועה. בפעם הבאה ????
  5. בלי קשר לגיטרה (תחדשו ותיהנו) ווילד גיטר מצויינים בשירות ובכלל. גילוי נאות - בנעורי, בעלי החנות גרו דלת מולי בקריית אליעזר, חיפה. (אורנה ויגאל). לימים נפגשנו אצלם בחנות, ממש בפוקס...שמחה גדולה. סופ"ש נעים יוסי ו.
  6. תתחיל לתרגם, תרוויח פעמיים.
  7. yosiwin

    בס ב-18 דולר?!

    פניתי לEBAY - השיבו לי כי ההזמנה תקינה והמשלוח אמור להגיע עד 20 באפריל. אשריי המאמין.. נקווה לטוב.
  8. היי כנס לאתר של הדס טריינין https://www.yallabass.co.il/ יש מה שאתה מחפש בהצלחה
  9. yosiwin

    בס ב-18 דולר?!

    OK אני אמור לקבל הודעה כל שהיא מEBAY או שפשוט הם מתנערים ממני ?
  10. yosiwin

    בס ב-18 דולר?!

    הקישור לגיטרה הלבנה פעיל אבל מצוין שהמכירה הסתיימה. נמכרו 107 יחידות ! התגובה היחידה שאני קיבלתי : Your order is confirmed - we’ll let you know when it’s on the way מאז הכול שקט, כבר יומיים. ניתן לברר ??
×
×
  • Create New...