Jump to content
שים לב! מטעמי אבטחה ההתחברות לפורום אפשרית כעת רק על ידי כתובת האימייל ולא שם התצוגה שלך. ×
iBass Logo

huckbuc

מנהל פורום
  • הודעות שפירסמתי

    2186
  • הצטרפתי בתאריך

  • הפעילות אחרונה שלי

  • Days Won

    218

huckbuc שיחק אותה בתאריך פברואר 20

התכנים של huckbuc היו האהובים ביותר!

מוניטין

404 מצויין

2 עוקבים

אודות huckbuc

מידע נוסף

  • מין
    זכר

צפיות אחרונות בפרופיל

3036 צפו בפרופיל
  1. תקשיבו לבס בשיר "בשביל אל הכפר" של אילנית. איזה יופי! נשמע לי מיקי שביב. שיר יותר מוכר מאותו האלבום הוא "אל הדרך", שגם הוא עם אחלה נגינת בס. נשמע לי פחות מיקי שביב מובהק, והייתי מוסיף לניחושים את יוסי מנחם:
  2. אז אחרי שההופנר של מקרטני נמצאה, וה-bass of doom של ג'קו נמצאה, נשאר רק למצוא את ה-funk machine של ג'יימרסון, שנגנבה ב-1983 ומאז נעלמו עקבותיה. מסתבר שיש חילוקי דעות סביב שנת הייצור של הבס הזאת - 62 או 65/66 - מה שאולי משפיע על הצלחת החיפוש. ראו כאן. בדיון ב-TB על הבס של מקרטני היה מי שכתב שייתכן שהבס נצפתה בתערוכת גיטרות ב-1993, אבל הסיפור הזה לא ברור לכאן או לכאן.
  3. המאורעות האחרונים גרמו לי לתהות איפה נמצאת ההופנר של סטיוארט סאטקליף (הבסיסט המקורי של הביטלס, עד שמקרטני החליף אותו בתפקיד ב-1961). חיפוש קצר העלה שהיא מוצגת על הקיר של Hard Rock Cafe בלונדון:
  4. הנה כתבה יפה של בן שלו ב"הארץ" על הבס של מקרטני שהושב אליו, וגם על נגינת הבס של מקרטני באופן כללי. מרואיינים שם שישה בסיסטים ישראליים: אולארצ'יק, מיקי גבריאלוב, איתן גדרון, ג'נגו, מרק לזר, ואור אדרי.
  5. בעקבות הבשורות הטובות אצל מקרטני, אולארצ'יק מחפש את הג'ז בס שלו מתחילת ימי כוורת. למישהו כאן יש קצה חוט? לי יש זיכרון עמום שמתישהו באמצע שנות התשעים ראיתי ג'ז בס למכירה שנאמר עליה שהיא הג'ז של אולארצ'יק מכוורת. זה היה בחנות כלי נגינה יד שנייה ברחוב רש"י (כמעט בטוח) בתל אביב, לא רחוק מ"וינטג'" של שימי ברחוב קינג ג'ורג'. אממה, הג'ז ההיא היתה שחורה (ולא סנברסט), ומשום מה הזיכרון הזה מתערבב לי עם זיכרון אלטרנטיבי, לפיו היה מדובר בג'ז בס של ארן עמיר, הבסיסט של נוער שוליים. ואולי המוכר אמר לי אז שהבס היתה במקור של אולארצ'יק ובהמשך של עמיר? שלושים שנה, לך תזכור...
  6. מי היה מאמין. תקציר הסיפור: בעקבות פרויקט חיפוש אחר הבס שיצא לדרך לאחרונה (דיסקסנו אותו כאן), הבן של הגנב יצר קשר עם המחפשים. מסתבר שהאבא הגנב נתקף פאניקה כשהבין מה יש לו בידיים, ומכר את הבס לבעלים של איזה פאב תמורת כמה גרושים וכמה בירות. הבס נשמרה במשפחת בעל הפאב כל השנים, ובזמן שהמחפשים ניסו ליצור קשר עם המשפחה, אשתו של בנו המנוח של בעל הפאב - ששמעה על החיפושים באופן בלתי תלוי, ושהבס היה בעליית הגג שלה - יצרה ביוזמתה קשר עם מקרטני. הבס הוחזרה למקרטני כבר בדצמבר, אבל לקח חודשיים לאמת את האותנטיות שלה (סאקרז, אילן היה סוגר את העניין בעשר דקות). עוד פרטים כאן.
  7. huckbuc

    הסלאפ העברי הראשון

    כן, בדיוק. ההפסקה בין ה"סוף" של הצליל הלפני אחרון להתחלה של הצליל האחרון היא של 1/48. (אבל זה לא ההפסקה של השמינית שרואים בתווים.)
  8. huckbuc

    הסלאפ העברי הראשון

    אוקיי! נראה לי שנפתרה התעלומה הריתמית ב"מערבה מכאן", עם תשובה מוסמכת מפי מתי כספי עצמו. בפודקאסט שלו בגל"צ, בפרק על העבודה עם ריקי גל, הוא והמראיין (אוהד בן אבי) מדסקסים בדיוק את הברייק הנ"ל. הנה הקטע הרלוונטי מהפודקאסט: אז אלה התווים: והנה קטע השיר הזה עם קליק מתאים ששמתי: הנקודה שהם מדסקסים היא בעצם הפעם השלישית שמופיע בשיר ברייק ברוח הזאת. הפעם הראשונה היא על התחלת השיר, והפעם השנייה היא ב-0:52. המופעים האלה נמשכים רק תיבה אחת (ולא שתיים, כמו במקרה הקודם), ולמיטב הבנתי הם זהים מבחינה ריתמית ונשמעים ככה עם קליק: הרבע האחרון בתיבה הזאת מכיל שני שלישים ראשונים של טריולה, ואז שש-עשרית אחרונה של חלוקה לשש-עשריות. זה אתגר בתיווי שאני לא סגור על הדרך הנכונה להתמודד איתו, אבל הנה שני ניסיונות שאמורים להבהיר את העניין. זה: או זה: מה אתם חושבים?
  9. לכבוד חג המולד, ג'ון פטיטוצ'י, וויל לי, ויקטור ווטן, סטיב ביילי, מייקל ליג (מסנרקי פאפי), ועוד רבים וטובים מהסגל של ברקלי העלו קטע נגינה בהשתתפות כולם:
  10. דני ליין, שניגן בס ב-Wings לצד פול מקרטני, נפטר אתמול בגיל 79.
  11. 14 הורדות

    גזוז | בס: מוטי דיכנה | 1979
  12. לפני כמה שבועות הושק קמפיין למציאת הביטל-בס שנגנב ממקרטני: https://thelostbass.com אחד ממאות האנשים שפנו לאתר בעקבות ההודעה זה איאן הורן, טכנאי ההקלטות של Wings, שסיפר שבניגוד למה שמקובל לחשוב (כאילו הבס נעלם ב-1969 מבניין אפל), הבס בעצם נגנב בשנת 1972 ממשאית עם ציוד שהוא החנה ברחוב בלונדון (יחד עם עוד גיטרה ושני מגברים). פרטים כאן. אני תוהה אם הופנר עומדת בצורה כלשהי מאחורי הפרויקט הזה, מטעמים של פרסום עצמי (יש לו עמוד באתר של החברה). ככה או ככה, מצוות המחפשים נמסר: Using Ian’s evidence, coupled with other pieces of information that we have gathered, we are now focusing on two families living in the Ladbroke Grove area in 1972 who we believe are connected to the lost bass in some way. We are now honing in on what happened to that bass after the theft אז אולי ייצא משהו מהחיפוש הזה.
  13. בדקתי את השתנות הטמפו של כמה שירים שהעליתי את התווים שלהם לאחרונה לספרייה, וחלק מהם - מלפני עידן הקליק - מגלים גמישות די משמעותית. "פעם הייתי ילד קטן" מטפס תוך כדקה וחצי מ-158 ל-170 BPM: "מעבר למילים" ("מוזיקה היא געגוע אל הנעלם"), עולה מ-116 ל-130: ו"בלעדייך" של גידי גוב דווקא יורד מ-180 ל-170:
  14. 5 הורדות

    אלון עדר | בס: נדב הולנדר | 2018
×
×
  • Create New...